Arja ställer in - Anita Strandell och Merit Hemmingsson ersätter

Arja Saijonmaa ställer in sitt framträdande på Stora Nolia i morgon fredag på grund av sjukdom. Hon ersätts av Anita Strandell och Merit Hemmingsson som uppträder på Stora Scenen kl.14.00. Fredag 10 augusti är Hälsans och Dansens dag på Stora Nolia. Dagsvärdar är 1,6 miljoner-klubben, Nätverket för Modern Country Dans och Tornedalens Folkhögskola. Under dagen blir det en rad dansuppvisningar på Stora Scenen. Det bjuds också på en dansduell Sverige-England mellan Jonas och Jessica, Let´s Dance Applicant’s och Darren & Lana, Strictly Dan-ce Fever. Under eftermiddagen arrangeras även en mannekänguppvisning med lokala kändisar och Alexandra Charles som konferencier. Kl.16.00 invigs de öppna Svenska Mästerskapen i mo-dern Country Dans av Marie-Louise Rönnmark, kommunalråd i Umeå (s). För mer information kontakta: Jan-Olof Sandberg, mässchef Tel. 090-16 34 07, 070-674 74 64 E-post: janolof.sandberg@nolia.se Andreas Moberg, pressansvarig Tel: 090-16 42 56, 070-369 36 57 E-post: andreas.moberg@nolia.se Tillsammans skapar vi framtidens mötesplatser. Attraktiva mötesplatser för affärer, information och kompetensutveckling. Mässan Stora Nolia är regionens årliga mötesplats för näringslivet och Sveriges besöksmässigt största årliga mässa. Nolia AB, Norrlands största mässarrangör, ägs av Umeå och Piteå kommun. Mer information om Nolia finns på hemsidan: www.nolia.se För mer information kontakta Andreas Moberg, pressansvarig, 070-369 36 57