Lär dig äta rätt på Nolia Må Bra mässan!

Lär dig äta rätt på mässan! Lär dig äta rätt på Nolia Må Bra mässan! Lördagen den 24 februari slår Nolia Må Bra upp portarna på Nolia City Konferens. Över 40 hälsoföretag och ett 30-tal programpunkter med miniseminarier och uppvisningar väntar be-sökarna. Målet med mässan för kropp och själ är att besökarna ska bli inspirerade att skapa nya vanor och mönster i sina liv! -Mässan passar alla typer av människor som vill ta hand om sin kropp & själ. Vissa har kan-ske en önskan om att börja träna och en del människor behöver varva ned. Gemensamt för alla människor är dock insikten att maten påverkar vår hälsa. Detta är ett mycket aktuellt ämne som även uppmärksammas på mässan, säger projektledare Linnéa Jonnerby. På mässan visas nämligen Folktandvårdens sockerutställning där man kan se hur mycket socker vanliga livsmedel innehåller. Vidare kan man lyssna till några olika seminarier kring området mat. Bland annat håller Step Ins kostrådgivare Linda Mortensen ett miniseminarium om lunchlådan där hon ger enkla tips och råd hur vi ska äta för att må bra. Korpens leg dietist Anna Mikaelsson håller ett seminarium om att äta rätt på ett enkelt sätt och Susan Granström föreläser om kost som medicin. -Det blir en spännande helg och jag ser fram emot vilka nya vanor som kommer att skapas hos mig själv, mina kollegor och framför allt mässans besökare, säger en förväntansfull Linnéa Jonnerby. Nolia AB är ett samägt bolag mellan Umeå och Piteå kommun. Dessutom är företaget delägare i OY Finn Nolia samt har samarbetsavtal med Sundsvallsmässan. Mässan Stora Nolia genomförs vartannat år i Piteå och Umeå och är regionens årliga mötesplats för näringslivet och Sveriges största årliga besöksmässa. Årligen genomför Nolia dessutom en rad mässor och konferenser inom olika branscher på olika orter. För mer information kontakta Linnea Jonnerby, 0911-933 17, 070-851 33 17