Maud Olofsson deltar i Euro Mine Expo 2010!

Det är nu klart att både näringsminister Maud Olofsson och landshövding Chris Heister deltar vid invigningen av Euro Mine Expo 2010 den 8:e juni i Skellefteå.

- Det känns bra att Euro Mine Expo kan ta plats i ledande personers agendor, säger Lennart Gustavsson, ordförande i GEORANGE.

GEORANGE arrangerar i samverkan med Nolia för andra gången Euro Mine Expo. Efter succén 2008 så väljer mässan att växa genom att 2010 genomföras på Skellefteå Kraft Arena och Folkets Park.

- Det är roligt att redan nu kunna konstatera att intresset bland företag är stort och att vi kommer att kunna erbjuda ett konferensprogram av högsta internationella klass, säger Ann-Sofie Greander, projektledare Nolia.

Euro Mine Expo har som målsättning att bli Europas viktigaste mässa för branschen och därmed en av de viktigaste mötesplatserna.

- När nu EU så sakta inser vår stora betydelse är det viktigt att vi på olika sätt försöker nyttja detta för att skapa en hållbar tillväxt, avslutar Lennart Gustavsson.

Information:
Lennart Gustavsson
+46(0)70-343 96 85
ordf@georange.se

Ann-Sofie Greander
+46(0)70-216 07 76
ann-sofie.greander@eurominexpo.com

Tillsammans skapar vi framtidens mötesplatser. Attraktiva mötesplatser för affärer, information och kompetensutveckling. Mässan Stora Nolia är regionens årliga mötesplats för näringslivet och Sveriges besöksmässigt största årliga mässa. Nolia AB, Norrlands största mässarrangör, ägs av Umeå och Piteå kommun. Mer information om Nolia finns på hemsidan: www.nolia.se

För mer information kontakta Ann-Sofie Greander

• Skellefteå