Nya lokaler ska lyfta Nolias konferensverksamhet

I samband med den pågående takrenoveringen på Nolia har ett större vattenläckage satt stopp för i stort sett all konferensverksamhet. Beskedet från fastighetsägaren, Umeå kommun, är att lokalerna ska renoveras och vara inflyttningsklara innan juli.

– Vi ser verkligen fram emot att välkomna våra kunder till helt nya konferenslokaler, säger Nolias vd, Tommy Abrahamsson.

Takrenoveringen skulle vara klar i slutet av november, men den och saneringen av vattenskadorna har dragit ut på tiden. Därför har Nolias personal flyttat till ett kontor i centrala Umeå. Konferensverksamheten ligger för närvarande nere, vilket den kommer att göra fram till sommaren.

– Vi har en bra dialog med kommunen och deras entreprenör, Peab. Alla parter är nu inställda på att agera snabbt och lösa problemen. Jag är övertygad om att våra nya lokaler blir ett lyft, både för oss och för våra kunder, säger Tommy Abrahamsson och fortsätter:

– Den vilande verksamheten påverkar oss naturligtvis ekonomiskt och jag förutsätter att vi blir kompenserade.

När det gäller övriga verksamheter i lokalerna – tennis, fotboll etcetera – hänvisar Nolia till fastighetsägaren, det vill säga Umeå kommun.

– Det har varit en besvärlig tid, men nu ser vi fram emot sommaren och de nya lokalerna, som inte bara moderniseras, utan också blir mer anpassningsbara, säger Tommy Abrahamsson.

Tommy Abrahamsson, vd, Nolia: 090-16 42 56

• Kriser, tillbud

• nolia konferens

Nolia är Norrlands största arrangör av fack- och publikmässor samt större konferenser. Vi genomför nationella och internationella konsultuppdrag samt har konferensverksamhet i Umeå och Piteå. Vi har över 50 års erfarenhet av att utveckla olika typer av mötesplatser och är en motor för tillväxt i de regioner vi verkar. 2015 genomför vi evenemang i Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå, Boden och Sundsvall.