Skogsnolia uppskattat av utställarna

Mässa: SkogsNolia
Datum: 2011-04-29

Skogsnolia, som hålls 16-18 juni 2011 i skogarna utanför Hörnefors, söder om Umeå, blir den första riktiga skogsmaskinmässan i Sverige efter den uppgång i konjunkturen som många skogsmaskinstillverkare sett de senaste månaderna.
Dessutom uppskattas Skogsnolia av tillverkarna, det står klart efter att ha tagit in synpunkter från några av dessa utställare. Bland annat säger Jörgen Ivarsson på Rottne Industri AB att det viktigaste argumentet för dem att komma till Skogsnolia är att de måste vara med och synas mot våra kunder.
– Vi vet också att våra kunder älskar Skogsnolia, något som inte bara gäller kunder norr om Dalälven. Allt fler sörlänningar kommer hit, till en av de två stora skogsmaskinsmässorna i Sverige. Kommer man inte hit får man ju vänta två år till nästa gång, säger Jörgen Ivarsson och får medhåll av Anders Strömgren på John Deere.
– Skogs Nolia har alltid har varit en mässa som är viktig för oss. Mässan är heller inte längre en ren norrlandsangelägenhet. Vi har till och med haft besökare från både Europa och andra världsdelar. Det som inte har förändrats är dock den trivsamma atmosfären och att den är överskådlig för både besökare och utställare, trots att utbudet inom alla segment är stort.
Även Sten Kanebo på Komatsu Forest Sweden uppskattar mässan och förklarar att Skognolia är en av de två mässor de satsar på.
– Sedan är Skogsnolia en lagom stor mässa med rätt typ av besökare – branschfolket finns ju på plats. Här hinner vi också prata och umgås med våra kunder och andra besökare. Dessutom behövs det en riktig skogsmaskinsmässa i Norrland.
Erling Lindberg, Eco Log Sweden AB tycker att en av de saker de gillar bäst med Skogsnolia är närheten till sina kunder.
– De hinner med att se på våra produkter och ta sig tid i vår monter, samtidigt som vi hinner med att prata med dem och visa vad vi har att erbjuda. Dessutom är en klar majoritet av mässans besökare skogsfolk som kommit dit för att ta en ordentlig titt på vad vi utställare har att erbjuda. Intresset från besökarna är stort och Skogsnolia är en av de alla trevligaste mässorna vi ställer ut på.

Skogsnolia är sedan starten 1984 en av de viktigaste skogsmässorna i Sverige med cirka 200 utställare och 14.000 besökare. 2011 pågår mässan mellan den 16 - 18 juni i Hörnefors, tre mil söder om Umeå.

Mer information om Skogsnolia 2011 hittar du på www.nolia.se/skogs

Frågor? Kontakta:
Kristin Olsson, projektledare Skogsnolia
Telefon: 090-16 34 02, mobil: 070-255 61 95
E-mail: kristin.olsson@nolia.se

Tillsammans skapar vi framtidens mötesplatser. Attraktiva mötesplatser för affärer, information och kompetensutveckling. Mässan Stora Nolia är regionens årliga mötesplats för näringslivet och Sveriges besöksmässigt största årliga mässa. Nolia AB, Norrlands största mässarrangör, ägs av Umeå och Piteå kommun. Mer information om Nolia finns på hemsidan: www.nolia.se