Trender kommer och går

Årets föreläsare Thomas DiLeva, inte bara artist utan är även en attraktiv föreläsare, kommer att berika oss lyssnare med kunskapen om livet och han säger att ett möte med mig är som att bli kysst av universums oändliga ljus och kärlek, kl 11.00 och 13.00.

Mässturne i Norra Sverige
Piteå är en av fyra orter och fyra län som vi arrangerar denna mässa i, Umeå , Sundsvall och Östersund är de övriga orterna. Piteå hyser framtidstro vill jag lova, en fylld mässhall med 77 utställare där alla vill vara med och informera och inspirera till de rätta valen, på kort och lång sikt.

Trender kommer och går, högkonjunktur blir lågkonjunktur för att åter gå upp igen.
Utbildningar och yrken förändras, nya tillkommer och vissa försvinner. Detta gör att mässan Utbildning & Framtid ständigt är behövd med dess mångfald av framtidsval och möjligheter. Aldrig förr har unga människor haft så mycket att välja på , vi är totalt globaliserade och hela världen ligger för våra fötter.

Inbjudan till pressträff
Välkommen till en träff där vi får presentera vår mässa. Vi möts i Nolias Pressrum, direkt höger i vår restaurangentré, tisdag den 16 februari, kl 10.00. Vi bjuder på kaffe och ekologiska kakor, vi är ju miljödiplomerade.

Varmt välkommen!

www.nolia.se/uf

Tillsammans skapar vi framtidens mötesplatser. Attraktiva mötesplatser för affärer, information och kompetensutveckling. Mässan Stora Nolia är regionens årliga mötesplats för näringslivet och Sveriges besöksmässigt största årliga mässa. Nolia AB, Norrlands största mässarrangör, ägs av Umeå och Piteå kommun. Mer information om Nolia finns på hemsidan: www.nolia.se

För mer information kontakta Monica Pettersson, 0730-880 330, monica.pettersson@nolia.se