Norconsult Fältgeoteknik i stor miljösatsning

Nu vässar Norconsult Fältgeoteknik sitt erbjudande genom att införa nya tjänstefordon och borrutrustning av högsta miljöklass. Detta omfattar såväl personbilar med släp som borriggar ute i fält. – Genom denna satsning kommer vi att kunna erbjuda våra kunder mer hållbara leveranser, säger VD Markus Mangsten.

Norconsult Fältgeoteknik utför geotekniska och miljöundersökningar inom alla typer av projekt, från stora komplicerade infrastrukturanläggningar till enskilda små byggprojekt. Nu tar bolaget sitt erbjudande till nästa nivå genom att satsa på miljövänligare fordon, och bidrar därmed till mindre utsläpp vid både transporter och genomförande.

- Detta är ett sätt för oss att säkra kvalitén i våra leveranser och att reducera vårt klimatavtryck, säger VD Markus Mangsten. Vårt ess i rockärmen är den nya borrmasten, som hittills är ensam i sitt slag på marknaden vad gäller nivå på miljöklassning. Med denna klarar vi alla uppdrag i stadsmiljö med minimalt avtryck efter utfört uppdrag, fortsätter han.

Den nya masten är även kompatibel med grävmaskiner, vilket ger en ekonomisk besparing för kunden genom att befintliga maskiner nyttjas på plats. I tillägg har den nya masten också kompletterats med en rigg av senaste modell med högsta klass av miljömotor som finns på marknaden.

Borrmasten kommer snart att invigas i sitt första projekt, och de nya bilarna har redan gjort debut ute på vägarna. Klicka på länken nedan för att se dem på nära håll

Catharina Johansson

Kommunikationsansvarig +46 10 141 80 35