Norconsults Industrisegment växer i södra Sverige

Inom loppet av knappt ett år har Norconsult etablerat ett betydande industrisegment på flera orter. Nu är det dags för nästa satsning och det i södra och västra Sverige.

Under 2019 utökade Norconsult sitt tjänsteutbud inom industrisektorn genom en lyckad rekrytering till kontoret i Sundsvall. Satsningen har fortsatt med etablering av team på flera av Norconsults orter. Helt nyligen öppnades kontor i Gävle. Nu planerar företaget att växa ytterligare inom industri i södra och västra Sverige, med start i Göteborg.

- Satsningen på industri har varit väldigt lyckad och nu känner vi oss redo att expandera söderut för att komma nära våra kunder, säger Anders Eidensten, Affärsområdeschef Energi & Industri. Vi tittar just nu på möjliga orter i södra och västra Sverige att etablera kontor på. Vilka orter det blir beror på vart vi hittar rätt kompetenser, fortsätter han.

- Vi ser stora möjligheter att bli nästa nyckelspelare på marknaden och nu startar arbetet med att rekrytera nya medarbetare. Vi letar efter medarbetare som vill arbeta i ett medarbetarägt företag som är på stark frammarsch. Till de nya kontoren söker vi personer med kompetens inom hela industrisegmentet säger Mikael Hägglund, Sektionschef Industri.

Vill du veta mer om vilka möjligheter Norconsult kan erbjuda dig? Välkommen att kontakta

Anders Eidensten

Affärsområdeschef Energi & Industri