Elmia Subcontractor 2013: Så blir optimerade skruvförband din konkurrensfördel!

I samarbete med Nord-Lock får du inte bara tillgång till våra innovativa produkter för skruvsäkring och åtdragning. Vi skapar mervärde i hela projektet och ser till att dina skruvförbandslösningar lönar sig flera gånger om!

Med vår mångåriga erfarenhet kan vi utvärdera eventuella problem som gör dina skruvförband mindre effektiva. Skruvförband som lossnar stör driftsäkerheten, och maskiner som står stilla är ofta en stor kostnad för ert företag eller era slutkunder. Dessutom kan lösa skruvar innebära säkerhetsproblem för de anställda på flera olika sätt.  Även förebyggande arbete, där man till exempel arbetar med regelbunden återdragning och kontroll av skruvförbanden, blir lätt dyrt på grund av produktionsstopp och montörernas arbetstid.

Det bästa sättet att uppnå tillförlitlighet och kostnadsoptimering är genom gemensamma diskussioner, där vi kan ta del av dina specifika utmaningar när det gäller skruvförband.

Med vår onlinebaserade lönsamhetskalkylator – Nord-Lock Profitability Calculator – får du snabbt och lätt överblick över alla faktorer relaterade till skruvsäkring. Verktyget ger dig även möjlighet att jämföra Nord-Locks brickor med andra vanliga lösningar. Registrera dig redan nu och fyll i uppgifterna för skruvförbanden på dina applikationer, eller kom förbi vår monter på Elmia Subcontractor och få en demonstration av uträkningsverktyget.

Om du funderar på att använda Superbolts multi-jackbolt tensioners rekommenderar vi att du läser artikeln “Cost Justification and Reliability Benefits of Multi-Jackbolt Tensioners” skriven av Allan Steinbock.

Oavsett vilka utmaningar du står inför eller vilka alternativ du vill jämföra finns vi här för att hjälpa dig. Besök oss på Elmia Subcontractor, monter A07:41.

• nord-lock
  • låsbricka
  • superbolt
  • säkerhetsbricka
  • killåsning

Nord-Lock-koncernen

Vår mission är att säkra människoliv och våra kunders investeringar genom att tillhandahålla säkra produkter för världens mest krävande applikationer. Nord-Lock-koncernen ser fram emot att vara din partner inom optimering av skruvförband.

En pålitlig partner:

Nord-Lock-koncernen är världsledande inom skruvsäkringssystem. Vår unika kombination av innovativa produkter och kunnande gör att vi kan lösa de allra svåraste utmaningarna inom skruvförband. Våra erfarna ingenjörer och experter hjälper dig att uppnå effektiva och säkra skruvförband med hjälp av allt från killåsningsteknik till Superbolt spännelement.

Nord-Lock har årtionden av dokumenterade framgångar i alla större branscher, som olja och gas, energi, skogsbruk, transport, järnväg och gruvindustri. Vi är stolta över att leverera pålitliga lösningar av hög kvalitet som hjälper personalen i det dagliga arbetet och i positivt bidrar till våra kunders resultat.

Expertkunskap inom tillverkning:

Nord-Lock-koncernen har produktionsanläggningar i världsklass i Sverige, Schweiz och Nordamerika. Vi kan snabbt möta dina behov med högsta kvalitet. Vi vet att det är viktigt för våra kunder.

Nord-Lock Production System består av noggrann intern kontroll och full spårbarhet.  Våra produkter har belönats med flera certifieringar från oberoende institut som AbP, ABS, DIBt, DNV och TÜV.

Våra globala tjänster:

De verktyg som finns tillgängliga genom Nord-Lock Performance Services skapar mervärde genom hela projektet och ser till att din skruvapplikation betalar sig flera gånger om. Vi hjälper till i utformningsfasen med förbandssimulering och testning. Dessutom erbjuder vi verktyg för att säkra att lösningarna är lyckade över tid med till exempel support på plats och onlinebased utbildning.

Anders Manfred

Presskontakt Sales Manager North Europe 031-7192344