AlandicaDebatt 13-14.6 med fokus på nordiska frågor.

Nordiska utmaningar och lösningar på AlandicaDebatt!

Nordiska ministerrådet finns med på många nordiska arenor för samhällsdebatt denna sommar. Bornholm med Allingeveckan är redan på gång och nu AlandicaDebatt på Åland till näst, därefter självklart Almedalen!

AlandicaDebatt ordnas för första gången på Åland. Evenemanget är det svenskspråkiga alternativet för samhällsdebatten i Finland och Norden med intressanta föreläsare och utställare.

Följande spännande talare finns i programmet, Anne Berner och Nina Fellman, nordiska samarbetsministrar, Krister Bringeus UD i Sverige, Eva Biaudet (FI), parlamentariker i Nordiska rådet, Marianna Traustadottir, facklig representant från Island och Antti Palola från Finland från fackförbundet STTK!

Ur programmet torsdagen 14.6:

09.00 - 10.00 Nordens välfärdscenter
Ett bättre samhälle att åldras i - vad kan vi i Norden lära av varandra?

10.00 - 11.00 Nordens välfärdscenter
Unga som varken arbetar eller studerar - hur kan vi utveckla bästa möjliga stöd?

11.10 - 12.00 Nordiska ministerrådet
Jämställd lön - ett sista kliv till verklig jämställdhet i Norden

Eventet streamas via följande länk: http://nipalive.ax/live/jamstalld-lon-ett-sista-kliv-till-verklig-jamstalldhet-i-norden

12.00 - 13.00 Nordiska ministerrådet