Nu släpper Nordfarm maskinkatalogen för 2015

Nordfarm släpper nu sin maskinkatalog för 2015. Förutom den utökade garantitiden från Avant och produktnyheterna har katalogen fått en uppdaterad och tydligare layout.

En av årets nyheter är kompaktlastaren Avant 760i som uppfyller miljöklassning EU 3B/US Tier 4 Final, vilket är den högsta miljöklassen för jordbruksmaskiner. Maskinen kännetecknas också av att den har 40 procent mer drivkraft, 20 procent lägre bränsleförbrukning och rejälare däck än tidigare modeller.

Bland produktnyheterna finns också nya sandspridare från Sami, en ny buren kultivator från Grégoire Besson, ett nytt program jordfräsar från Tulip, uppfräschade och nya modeller av gödselspridare från Jeantil och fler dumpervagnar från Palmse.

– Den största nyheten är att Avant från i år erbjuder två års garanti på nya maskiner, säger Carl Ljungkvist, vd för Nordfarm. Det ger en ännu större trygghet i ägandet. Utöver det har vi sett produktförbättringar rakt igenom sortimentet. Det som är roligt är att vissa av förbättringarna har blivit av tack vare feedback från våra återförsäljare och slutkunder.

Om maskinkatalogen

Maskinkatalogen trycks i 100 000 exemplar och skickas ut till alla jordbrukare i Sverige, delas ut på mässor och går även att hämta hos någon av Nordfarms återförsäljare.

Ladda ner katalogen i pdf-format: http://nordfarm.se/images/pdf/Maskinkatalog-2015.pdf

Presskontakt

För mer information om Nordfarm, maskinkatalogen eller produktnyheterna, kontakta Andreas Soneryd, marknadsansvarig, 011-19 70 56, andreas.soneryd@nordfarm.se

Om Nordfarm

Nordfarm är en av Sveriges största oberoende maskin- och redskapshandlare. Vi har sedan 1982 sålt maskiner till lantbrukare, entreprenörer, skogsmaskinförare och markvårdare med mera. Du hittar alla återförsäljare på nordfarm.se.

• Jordbruk, lantbruk, fiske

• lantbrukare