Johan Söör ny VD för Nordic Camping & Resort

VD-skifte stundar i Nordic Camping & Resort. Tom Sibirzeff, som grundade Nordic Camping & Resort 2002, och sedan starten och fram till nu har varit bolagets VD, lämnar över stafettpinnen till Johan Söör

Under Tom Sibirzeffs ledning har Nordic Camping & Resort blivit Nordens största och ledande campingkedja. Företaget driver 24 anläggningar och har sitt huvudkontor i Stockholm. Bolaget ägs sedan slutet av 2016 av riskkapitalbolaget Norvestor.

Johan Söör som nu tar över som ny VD har tidigare varit ansvarig för att bygga upp och leda tågoperatören MTR Express i fem år och var dess första VD. Han har totalt 13 års erfarenhet från rese- och servicebranschen, bland annat från konsultfirman McKinsey & Co. där han jobbade med klienter inom flyg-, hotell- och charterbranschen. Han tillträder posten den 16 april.

Nordic Camping & Resort är marknadsledare och har populära anläggningar, väldigt duktiga medarbetare och en professionell ägare som vill fortsätta investera i verksamheten. Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med hela teamet fortsätta utveckla bolaget och förvärva ännu fler anläggningar”, säger Johan som även kommer att investera i bolaget.

Efter 16 roliga och framgångsrika år, är det nu dags för mig att lämna över VD-rollen till Johan Söör som ska fortsätta expansionen av Nordic Camping & Resort tillsammans med vår kunniga och engagerade personal”, säger Tom, som kommer att verka som Senior Advisor åt bolagets ledning och styrelse samt ingå i styrelsen.

Karl Svozilik, styrelseordförande för Nordic Camping & Resort, kommenterar VD-skiftet:

Vi är djupt imponerade över det Nordic Camping & Resort som Tom har varit helt central i att bygga upp. Tom och Norvestor har planerat det här VD-bytet sedan Norvestor investerade i Nordic Camping & Resort 2016, och det är med stor glädje vi kan presentera Johan Söör som ny VD för Nordens ledande campingkedja. Vi har vuxit från 15 till 24 anläggningar det senaste året. Samtidigt investerar vi kraftfullt i både befintliga anläggningar, central administration och teknologi för att utveckla vårt gästerbjudande efter morgondagens behov. Ambitionen är att fortsätta denna resa i hög takt, och till det menar vi att Johan har precis det bolaget behöver för att lyckas. Vi är också mycket glada åt att Tom har valt att fortsättningsvis agera som Senior Advisor åt bolaget, samt ingå i styrelsen”.

För ytterligare information, kontakta:

Karl Svozilik, styrelseordförande, +47 984 00 063

Johan Söör, tillträdande VD, 0766-411 825

Tom Sibirzeff, avgående VD, 0708-990 303

• husbilscamping
  • nordic camping & resort
  • husvagn
  • nordic camping & resort ny vd
  • johan söör ny vd
  • ny vd nordic camping & resort

Nordic Camping & Resort är Sveriges största och ledande kedja inom camping. Verksamheten bedrivs på 24 anläggningar från Östersund i norr till Helsingborg i söder. Bolagets affärsidé är att erbjuda en kedja med flera boendealternativ under ett varumärke med ett tydligt affärskoncept där gästens helhetsupplevelse står i centrum. Nordic Camping & Resorts vision är att göra det bästa av människors fritid och semester. Året runt. För mer information besök www.nordiccamping.se