Nordic Cross Credit Edge är öppen för handel hos Nordnet - En annorlunda företagsobligationsfond

Nordic Cross Credit Edge är en alternativ räntefond med en unik ansats till ränteinvesteringar

Fonden ger exponering mot den europeiska företagsobligationsmarknaden.

Fonden använder hävstång för att öka förväntad avkastning och daglig riskbudgetering för att begränsa sannolikheten för större kursfall. Genom fondens unika konstruktion kommer en större del av förmögenheten att vara kassa eller obligationer med hög kreditvärdighet och låg ränterisk. Dessa snabbt omsättningsbara tillgångar används opportunistiskt att köpa obligationer som av någon anledning drabbats av omotiverade kursfall.

Målsättning är att fonden, efter avgifter, ska ge en avkastning på sex procent per år i rådande marknadsläge.

Kreditmarknaden, inte minst i Norden, har en mycket begränsad möjlighet att absorbera risk. När andelen säljare överstiger andelen köpare uppstår, från tid till annan, stora likviditetspremier som vi opportunistiskt vill dra nytta av”, säger Fredrik Tauson, delförvaltare av fonden.

Förvaltningsteamet består av Emil Nordström, Fredrik Tauson och Magnus Nilsson.

Nordnet är en digital bank för investeringar, sparande och lån. Idén bakom Nordnet är att ge spararna kontroll över sin finansiella framtid och visionen är att bli förstahandsvalet för sparade och investeringar i Norden. Nordnet har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland, och huvudkontoret ligger i Stockholm.

www.nordnet.com

Kontakta oss via info@nordiccross.com eller ring 08–213808 för mer info.

Att placera i fonder innebär en risk. Historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning. De pengar som placeras i fonden kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka hela det insatta kapitalet.