Nordic Cross fonderna är nu tillgängliga för handel hos Avanza

Från och med 15 januari finns Nordic Cross fonder* tillgängliga för Avanzas kunder, Nordic Cross Stable Return, Nordic Cross Total Return Bond Fund och Nordic Cross Small Cap Edge.

Nordic Cross Small Cap Edge – Ett alternativ till traditionella småbolagsfonder

Nordic Cross Stable Return – Ett alternativ till traditionella ränte- och blandfonder

Nordic Cross Total Return Bond Fund – Ett alternativ till traditionella räntefonder

Fonderna är alternativa UCITS fonder med möjlighet till både korta och långa positioner inom tillgångsslagen aktier och räntebärande. Fonderna förvaltas av ett team med mycket lång erfarenhet och som vid flera tillfällen fått pris för sina tidigare förvaltningsresultat. Fonderna förvaltas under en hållbarhetspolicy och är dagligt handlade. Två av fonderna startade 21 augusit, 2017 och en fond 18 december, 2017. Idag har fonderna totalt förvaltat kapital cirka 1.8 miljarder kronor.Läs mer om fonderna på www.nordiccross.com

Nordic Cross Asset Management AB (Nordic Cross) startades 2016 av Caram (Altor) och sex grundare från Catella Fonder. Bolaget ingår i Caram-gruppen (Carnegie Affiliated Managers) där också bl a Carnegie Fonder, C-WorldWide Asset Management och OPM ingår. Gruppen har ca 210 miljader kronor under förvaltning.

Avanza är Sveriges största nätmäklare.

www.avanza.se

För mer information kontakta: Joakim Stenberg

Joakim.stenberg@nordiccross.com

Telefon 08-21 38 08

*Nordic Cross fonderna är sub-fonder till SEB Prime Solution S.A., SICAV. Optimized Portfolio Management Stockholm AB (en del av Caram-gruppen) är för närvarande förvaltare av Nordic Cross fonderna. Nordic Cross förvaltare är anställda av OPM i avvaktan på att förvaltningsuppdragen överförs till Nordic Cross Asset Management AB under våren 2018.

• avanza
  • fonder