Renata Chlumska, svensk äventyrare, bergsbestigare och föreläsare på toppen av Kebnekaise

Renata Chlumska väljer ut Sveriges mest äventyrliga destinationer

Nu börjar det spännande arbetet med att ta fram Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och placera ut på den digitala kartan. Till hjälp har Nordic Outdoor Adventures professionella äventyraren, Renata Chlumska, som vill ge fler chansen att upptäcka givande destinationer för äventyr.

- Att få ge friluftsutövare inspiration, information och insikter inom outdoor är för mig grundläggande och viktigt. Med hjälp av den snart lanserade plattformen Nordic Outdoor Adventures kan fler på ett smidigt och enkelt sätt hitta sitt nästa äventyr, säger Renata Chlumska.

Det finns ett stadigt ökande intresse för friluftsliv och utomhusaktiviteter som under det gångna året fått ett allt starkare fäste. Fler än någonsin har tagit vara på möjligheten att upptäcka våra fjäll, hav, sjöar, skogar samt tagit del av glädjen och nyttan av att vara ute i naturen. En positiv utveckling som visar tecken på att fortsätta. Med en rådande pandemi som ser ut att hålla i sig är det dessutom tveksamt om utlandsresorna kommer återuppta i år. Istället kan det bli en vår och sommar att upptäcka Sverige och allt som den nordiska naturen har att erbjuda.

Här kommer Nordic Outdoor Adventures in i bilden för att lyfta fram regioner och destinationer samt underlätta för friluftsintresserade att hitta spännande nya platser att uppleva. Detta görs möjligt med en digital plattform som kombinerar det bästa av digitala och fysiska upplevelser och ger användaren tillgång till det fantastiska ekosystemet av friluftsupplevelser i Sverige. Plattformen verkar även för marknadsaktörer inom turism och outdoor som genom Nordic Outdoor Adventures får berätta om sina destinationer och erbjudanden direkt till de som är intresserade.

- Tack vare denna digitala plattform kommer jag kunna fortsätta inspirera och dela med mig av mina erfarenheter men på ett smartare, smidigare och effektivare sätt. Med hjälp av plattformen når jag också ut till betydligt många fler och dessutom till rätt målgrupp. Och även jag tillhör en målgrupp. Nästa gång jag själv planerar ett helgäventyr med barnen kommer Nordic Outdoor Adventures vara det perfekta verktyget som guidar mig. Min digitala sherpa, fortsätter Renata Chlumska.

Med den snart lanserade plattformen Nordic Outdoor Adventures kan fler hitta sitt nästa äventyr

Plattformen skapar nya möjligheter för regioner och destinationer att få fler besökare samt inspirera till ett rikt friluftsliv oberoende av säsong. Laxå kommun som ansvarar för nationalparken Tiveden och Båstad kommun har redan tackat ja till att vara med och synas på plattformen. Tillsammans med Sveriges destinationer skapas nu en samlingsplats där hela det breda utbudet av friluftsupplevelser görs tillgängligt och äventyret inte finns längre bort än runt hörnet.

Tillhör du en region eller destination som är intresserad av att veta mer om Nordic Outdoor Adventures?

Kontakta:

Michael Malmborg, CEO Nordic Outdoor Adventures AB,