TENBA KAMERAVÄSKOR - NYPREMIÄR I SVERIGE

Världens bästa kameraväskor, TENBA, gör nu återintåg i Sverige med ett fokus på avancerade amatörer och proffs. Tenbas väskutbud har fokus på att skydda fotografens och filmarens värdefulla utrustning under alla typer av resor och transporter. Premiär på Fotomässan i Stockholm november  2013

Amerikanska Tenba började tillverka kameraväskor för professionella fotografer redan 1977. Ledorden var nytänkande och högsta kvalité. Från start har Tenba arbetat i nära dialog med ett stort antal professionella fotografer och amatörer för att hela tiden förbättra och utveckla nya väskor som fyller ett behov. Fokus på bästa material i alla delar av väskan har alltid varit ett krav i tillverkningen.

Tenba Transport kollektion uppfyller ATA (Air Transport Association) högsta krav på skydd av utrustning. I årtionden har Tenba skyddat fotografers studioblixtar och idag finns väskor som skyddar fotografens datorer, bildskärm och övrig kamerautrustning när den checkas in på flyget. Över 40 modeller av Transport serien finns för att fotografen ska finna den perfekta väskan.

Tenba Messenger. Originalet för axelväskorna. Väskan som är gjord för att användas dagligen för fotografen som rör sig i staden. I sju färger och tre storlekar hittar alla sin favorit. Inget avkall på materialet; 1000 dinier nylon med militärklassning, YKK blixtlås och vattentät botten är det en väska som tål att vara med på allt. För kamerautrusning och laptop, eller surfplatta.

Tenba Roadie collection. Är kameraväskan som är diskret, extremt hållbar och byggd för att skydda fotografens och filmarens  dyra kamerautrustning och laptop. Ny design av ryggsäck, axelväska och rullväskor, av fotografer för fotografer. Hela serien är godkänd för att tas ombord som handbagage.  Alla Roadie väskor passar större videokameror, som Canon C300 och RED kameror.

• kameraväskor
  • fotoutrustning
  • tenba

Nordic Photo Gear AB är en nordisk distributör som erbjuder kunder och återförsäljare tillbehör inom foto och video. Företagets strategi är att kunna erbjuda produkter från ett antal mycket starka varumärken till bra priser.

Gemensamt för våra varumärken är att de är av hög kvalitet och erbjuder generösa garantier. Våra varumärken är:Benro- kamerastativ, kulleder som vinner priser runt om i världen för sin kvalité.

Tenba - Amerikanska Tenba  har sedan 1977 varit världsledande av väskor för kamerautrsutning.

Sunwayfoto - Sunwayfoto är ett högkvalitets märke inom kulleder och snabbplattor med arca.

Mefoto - Färgglada stativ med hög kvaltitet till ett fantastisk pris.

GGS - GGS erbjuder viewfinders till DSLR kameror med unika lösningar. Samt LCD skydd med unikt touchglas.

Niklas Andersson