Gott om busiga nyheter

Självklart ska barnen kunna leka i trädgården. I år är Jabos utelekstema större än någonsin med nyheter som lekborgar, gunghästar och andra skojiga prylar som tål både lek och bus. Jabos höga kvalitetskrav gör ställningarna lika trygga och hållbara som säkra att montera.

Lekborgar i tre skojiga utföranden

Nytt för i år är Jabos satsning på lekborgar. Dessa lekpalats i skyddsimpregnerad fur tål verkligen tuffa tag. Perfekta för lekfulla barn som är sugna på att gunga, rutscha, klättra och stoja. Alla detaljer är säkerhetstestade och godkända.

Jabo Lekborg 3 stor

Utrustad med rutschkana, gunga, klätterramp och lektorn är detta den mest kompletta lekborgen för små busfrön med massor av energi.
Mått: 305 x 456 x 297 cm.
Mått: 90 x 97 cm

Jabo Lekborg 2 mellan

Den här roliga lekborgen är utrustad med klättervägg, rutschkana, lektorn och gunga. En underbar lekplats som gör sig bra i alla trädgårdar.
Mått: 278 x 305 x 297 cm.

Jabo Lekborg 1 liten

Jabos minsta lekborg är utrustad med skoj i form av rutschkana, lektorn och klätterplank.
Mått: 108 x 305 x 297 cm.

Lekstuga för upphöjt skoj

Den här vackra lekstugan är en fröjd för alla med barnasinne. Den är dessutom härlig att se på. Lekstugan Millie kommer färdigmålad med gula väggar och ett lutande tak i grönt.
Mått: 1915 x 1310 mm inklusive altan.
Altanhöjd: 800 mm.
Lekstugan Millie finns i butik från juni.

Sandlåda för små sjörövare

Lagom till årets utelek i trädgården lanserar Jabo en sandlåda i form av en båt. Nu är det fritt fram för alla små sjörövare att ge sig ut på böljan den blå.

Bord för de minsta

När energin börjar tryta efter allt trädgårdsbus passar det bra med en fikapaus. I vår lanserar Jabo två bänkbord för barnen: Barnbord Trävitt och Barnbord Vitmålat, båda är tåliga och utformade för mellanmål och saftkalas i det mindre formatet.
Sitthöjd: 33 cm.

Tåliga leksaker för ändlöst gung

Ingen lekplats är komplett utan massor av gung. Därför har Jabo tagit fram två snygga modeller: Lekgunga Häst och Lekgunga Bil, båda i skyddsimpregnerad fur.

JABO WOOD PRODUCTS AB
JABO är Sveriges ledande tillverkare av träprodukter för hela trädgården. Hos oss hittar du kompletta byggsatser för friggebodar, attefallshus, förråd, garage, trädgårdsinredning, utelek och mycket mer. Det mesta av våra produkter tillverkar vi i vår egen fabrik i västgötska Ambjörnarp.

Nordic Room Improvement (NRI) är en koncern som utvecklar, marknadsför och distribuerar interiör, exteriör och renoveringsprodukter till konsument och proffsmarknaden i Norden. Verksamheten bedrivs genom gruppens egna varumärken Lundbergs, Jabo och Duri som alla har marknadsledande positioner inom sina sortimentsområden.