Nordic Room Improvement förvärvar JABO - ledande aktör inom produkter för utemiljö

JABO har verkat på den nordiska marknaden sedan 1961 och marknadsför produkter för utemiljö. JABO är ett ledande konsumentmärke och bland de större produktgrupperna återfinns bl a stugor, förråd, skärmar och staket. Företagets produkter finns representerade hos många av de större bygghandelskedjorna. Bolaget omsatte ca 185 Mkr 2014.

"JABOs starka varumärke och produktportfölj kompletterar NRI mycket bra och stärker vårt erbjudande inom utemiljö. JABO ger oss goda tillväxtmöjligheter på den nordiska marknaden. Vi kommer att satsa rejält på bl a fortsatt sortimentsutveckling" säger NRI:s VD Staffan Jehander i en kommentar till affären.

Affären kommer att genomföras 2015-09-30.

Nordic Room Improvement (NRI) är en koncern som utvecklar, marknadsför och säljer interiör-, exteriör- och renoveringsprodukter till konsumenter och proffs i Norden. Verksamheten bedrivs under egna varumärken, t ex Lundbergs och Duri, som har marknadsledande positioner inom sina produktsegment. Koncernen består av ca 80 anställda och omsätter ca 300 MSEK.