Varierat utbud av kvalitetsdörrar i modulsystemet Flex

Pressmeddelande   •   Apr 21, 2016 14:06 CEST

JABO har inför säsongen tagit ett grepp om dörrarna till sina förråd, friggebodar och attefallshus som ingår i modulsystemet Flex. Nu kan byggnaderna förses med CE-märkta kvalitetsdörrar som klarar 18 graders temperaturskillnader mellan ute- och inneluften. Totalt finns 4 olika enkeldörrar att välja på för den som bygger trädgårdens nya extrahus.

Modulsystemet Flex från JABO består av vägg-, fönster- och dörrmoduler som bildar förråd, friggebodar och attefallshus. Varianterna bland modulerna ger valfrihet och kombinationsmöjligheter. Flex-systemets dörrmoduler finns nu i fem varianter varav de fyra enkeldörrarna är anpassade för isolerade utrymmen och klarar 18 graders temperaturskillnader mellan inomhus- och utomhusluften. Den femte dörrvarianten är dubbeldörren som är anpassad till oisolerade förråd och klarar 10 graders temperaturskillnad.

Enkeldörrarna finns med runt eller avlångt glas, i funkisutförande med en vertikal rad av små glas samt en tät dörr med rak panel. Oavsett val får man en formstabil och hållbar dörr. Samtliga dörrar har justerbara gångjärn för perfekt passform och kan väljas vänster- eller högerhängda. De levereras obehandlade med karm och låskista, komplettera själv med trycke och cylinder samt färg på alla sidor.

JABO utvecklar, marknadsför och säljer ett attraktivt sortiment av exteriörprodukter, med fokus på design, kvalitet och funktion till konsumenter på den nordiska marknaden. Bolaget erbjuder ett brett sortiment för uteplatsen, för det gröna rummet, för utelek samt stugor och förråd. JABO startade i början av 60-talet och företagets produkter finns väl representerade i bygghandeln. Bolagets moderna kontor- och logistikcenter ligger i Tranemo i Västergötland.

Nordic Room Improvement (NRI) är enkoncern som utvecklar, marknadsför och säljer interiör-, exteriör- och renoveringsprodukter till konsumenter och proffs i Norden. Verksamheten bedrivs under egna varumärken, t ex Lundbergs, Jabo och Duri som har marknadsledande positioner inom sina respektive produktsegment. Koncernen har ca 90 anställda och omsätter ca 450 MSEK.

Kommentarer (1)

Jabo har riktigt schyssta modeller av attefallshus men även mindre stugor. Lyftet med dörrarna gör att företaget befäster sin position som en av de främsta attefallshus-leverantörerna enligt mig.

- Patrik - 2016-04-22 10:10 CEST

Kommentera