DAF ställer ut FAW 8x4 chassi på Matexpo-utställningen för byggutrustning

För att demonstrera sitt omfattande och skräddarsydda produktutbud och tjänster för byggsektorn deltar DAF på Matexpo-utställningen för byggnadsutrustning, som äger rum från 11 - 15 september, 2019 i Kortrijk, Belgien. I DAF montern kommer det att visas entreprenadlastbilar, bland annat den nya CF FAW 8x4, som är en världspremiär för Matexpo.

DAF kommer att ha sin 300 m2 monter i hall 5 i Matexpo och kommer att ha 3 fordon på plats, inklusive 19T LF Construction för lokal och regional distribution, XF Super Space Cab för tung transport och nya 8x4 CF FAW för en mängd tillämpningar .

Ny FAW

Det nya FAW-chassit - tillgängligt som både CF och XF - har en tridem med en dubbeldriven tandem för utmärkt dragkraft och en styrd bakaxel för en vändcirkel på bara 15,6 meter och en branschledande manövrerbarhet. Chassiet lämpar sig perfekt för en tipp, betongblandare eller lastväxlar påbyggnad.

Byggsegmentet

Richard Zink, chef för marknadsföring och försäljning och styrelseledamot i DAF Trucks: ''Med en marknadsandel på 20% är DAF den uppenbara nummer 1 inom det europeiska dragbilssegmentet. Vi har också det bästa erbjudandet inom byggsegmentet, eftersom DAF har ett fantastiskt utbud av fordon som matchar efterfrågan. Den nya FAW markerar vår ambition att växa ytterligare inom byggsegmentet''.

Dedikerade DAF-tjänster för byggsegmentet

För att ge bästa möjliga affärsförslag erbjuder DAF också specifika tjänster för byggbranschen. Dessa inkluderar dedikerade DAF MultiSupport reparations- och underhållskontrakt som erbjuder avancerade "Uptime-paket" med garanterad drifttid. Dessutom tillhandahåller DAF Academy särskilda utbildningar för förare av entreprenadfordon.

DAF Trucks N.V. – ett dotterbolag inom amerikanska PACCAR Inc., en av världens största tillverkare av tunga lastbilar – är en ledande tillverkare av lätta, medeltunga och tunga lastbilar. DAF tillverkar ett komplett sortiment av lastbilsenheter och lastbilar, för att kunna erbjuda rätt fordon för varje transporttillämpning. DAF är också en ledande leverantör av tjänster: MultiSupport reparations- och underhållsavtal, finansiella tjänster från PACCAR Financial och en förstklassig reservdelsservice genom PACCAR Parts. Dessutom utvecklar och tillverkar DAF komponenter som axlar och motorer för bussar och karosstillverkare över hela världen. DAF Trucks N.V. har produktionsanläggningar i Eindhoven i Nederländerna, Westerlo i Belgien, Leyland i Storbritannien och Ponta Grossa i Brasilien och över 1 100 återförsäljare och serviceställen inom och utanför Europa.

Eindhoven, 10 september 2019

www.daf.com

Om du inte längre vill ta emot pressmeddelanden från DAF Trucks N.V., rapportera detta till Saskia van Zijtveld på saskia.van.zijtveld@daftrucks.com

Vill du inte ha några personliga upplysningar om DAF Trucks N.V. får mer, avanmäl dig till Saskia van Zijtveld via saskia.van.zijtveld@daftrucks.com.

DAF Trucks N.V. är ett dotterbolag inom amerikanska PACCAR Inc., en av världens största tillverkare av tunga lastbilar. DAF tillverkar ett komplett sortiment av dragbilar och lastbilar, för att kunna erbjuda rätt fordon för varje transporttillämpning.

Nordic Truckcenter är generalagent för DAF lastbilar och har kontor, säljkår samt ett nätverk av servicepartners i Sverige, Norge och Finland. NTC - Just trucks