Nordic Truckcenter introducerar nytt serviceavtal för släp och trailers i samband med Elmia lastbil 2018

I början av sommaren lanserade Nordic Truckcenter officiellt Truck & Trailer Parts (TRP) på den svenska marknaden. Genom TRP programmet levererar man reservdelar och tillbehör till alla märken utav lastbilar, släp och trailers. Redan från start var man mycket tydlig med sin strategi; Nordic Truckcenter och TRP är inte enbart en leverantör av reservdelar – man lanserar även Sveriges största oberoende servicenätverk.

– Nu tar vi nästa steg på i vår resa och lanserar ett helt nytt koncept - ett serviceavtal för släp och trailers – oavsett fabrikat, säger Veronica Sköld, affärsområdeschef på Nordic Truckcenter.

14 juni öppnade Nordic Truckcenter, generalagent för DAF lastbilar och tillika Truck & Trailer Parts, den första fysiska butiken i Sverige. Samtidigt introducerades det rikstäckande servicenätet.

– TRP levererar över 150 000 reservdelar och tillbehör till tunga fordon, lastbilar av alla fabrikat samt släp och trailers. Detta utbud i kombination med vårt servicenätverk är bakgrunden till lanseringen av vårt nya koncept: ett serviceavtal för släp och trailers. Detta är ett naturligt steg för oss i vår strategi; att kunna leverera kompletta och enkla lösningar till våra kunder, säger Veronica Sköld.

För en fast månadskostnaden erbjuder Nordic Truckcenter ett serviceavtal som gäller hos samtliga 30 servicepartners i hela landet.

– Vi vill göra det möjligt för våra kunder att förutse kostnaden för hela sitt ekipage. Samtidigt vill vi att våra kunder ska ha största möjliga tillgänglighet till sina fordon, genom den här förebyggande servicelösningen kan kunden slippa onödiga stopp ute på vägarna, vilket i sin tur sparar in kostnader.

Serviceavtalet kommer att erbjudas på olika nivåer och i olika paket som är enkla att förstå och baseras på typ av fordon och transport samt till vilken nivå som åkaren vill säkra upp sig.

Lanseringen kommer att ske i samband med Elmia Lastbil 2018.
- För första gången kommer vi att ha ett dedikerat monterområde till TRP och servicemarknad. För att ta del av våra nyheter så önskar vi hjärtligt välkomna till monter U503:37, säger Veronica Sköld.

Veronica Sköld, 0707-81 97 17, veronica.skold@nordictruckcenter.com

Patrik Lundin, 0707-94 93 77, patrik.lundin@nordictruckcenter.com

• daf 90 år
  • produktnyheter
  • nordic truckcenter
  • trp

DAF har under de senaste 10 åren vuxit från att ha varit ett mindre företag till ett utav Europas största lastbilsleverantörer. Nordic Truckcenter är generalagent för DAF lastbilar och har kontor, säljkår samt ett nätverk av servicepartners i Sverige, Norge och Finland. NTC - Just trucks!