TRP ökar tillgängligheten i Sydsverige – nytt lager och utökad logistik

En av Europas största leverantörer av reservdelar och tillbehör till tunga fordon fortsätter att växa i Sverige. Efter lanseringen i Markaryd som ägde rum mitten av juni, öppnar nu TRP ännu ett fysiskt lager, den här gången i Åhus.

Efter den officiella öppningen av den första Truck & Trailer Parts butiken i Sverige som ägde rum den 14e juni i Markaryd, tar man nu steget och öppnar ett lager på Skånes östkust, närmare bestämt i Åhus tillsammans med partnern Åhus Lastvagnar som också är en auktoriserad serviceverkstad till Nordic Truckcenter.

Utöver utökningen med fysiskt lager så höjer man tillgängligheten ytterligare med uppgraderade logistiklösningar i region Syd. Genom en egen tur-bil som trafikerar området inom Markaryd-Åhus-Österlen-Malmö-Helsingborg så möjliggörs leverans av reservdelar samma dag som beställning sker. Bilen utgår från centrallagret i Sverige som finns i Markaryd. Där lagerhåller man ca 13 Mio SEK och håller en servicenivå på 94 %. Skulle den reservdel man behöver ändå inte finnas tillgänglig i Markaryd så säkrar man upp leveransen med ytterligare en transport som kommer direkt från DAFs huvud lager i Holland som trafikerar samma område i Sydsverige.

– "Värt att nämna i sammanhanget är att vi redan idag har väletablerade logistiklösningar i hela landet som säkrar att leverans sker senast nästa dag. Det vi gör nu är att höja ribban ytterligare med Koncept Syd", säger Veronica Sköld, affärsområdeschef på Nordic Truckcenter.

-"Detta koncept tillsammans med etableringen i Åhus kommer att spela en stor roll för region Skåne. Vi har sedan tidigare ett lager i Malmö tillsammans med LT Jouren och nästa naturliga steg för oss i regionen blir Helsingborg", fortsätter Veronica Sköld.

Högre tillgänglighet och ännu snabbare leveranser av reservdelar. Det blir följden av Nordic Truckcenters nya ”Koncept Syd”. I takt med tillväxten så kommer man att genomföra liknande upplägg i resten av landet.

– "Vi vill erbjuda våra kunder största möjliga tillgång till sina fordon, och där är snabb service och god tillgång på reservdelar i många fall avgörande", avslutar Veronica.

• produktnyheter
  • nordic truckcenter
  • trp

DAF har under de senaste 10 åren vuxit från att ha varit ett mindre företag till ett utav Europas största lastbilsleverantörer. Nordic Truckcenter är generalagent för DAF lastbilar och har kontor, säljkår samt ett nätverk av servicepartners i Sverige, Norge och Finland. NTC - Just trucks!