Poängkungen ger rekordodds

Nyhet   •   Aug 24, 2012 14:38 CEST

Asplövens ledare David Lehto tror att nyförvärvet Conny Strömberg kan leverera poäng i varje match i Hockeyallsvenskan i vinter.

Här kommer NordicBets svar: Glöm det.

- Det är i stort sett omöjligt att klara detta i en toppklubb och i Asplöven blir det naturligtvis inte lättare. Vi ger 1 000 gånger pengarna till den som vill spela på att han klarar det, säger Henrik Lengstedt, marknadschef på NordicBet.

Hockeyintresset i Haparanda verkar vara på topp sedan laget fått en friplats till allsvenskt spel. Asplöven storsatsar - och att man lyckades få klartecken från Conny Strömberg verkar ha fått klubbens ledare rejält i spinn. David Lehto i klubbens sportgrupp konstaterade att Conny Strömberg "kommer att bli ett attraktion i varje allsvensk arena och att han kommer att leverera poäng i varje match".

Något NordicBet inte alls tror på.

- Conny Strömberg är visserligen en skicklig spelare. Men poäng i varje match. Nej, det tror vi inte alls. Det är inte ens säkert att Asplöven mäktar med att göra mål i varje match. Tänk på att man ska möta lag som Djurgården, Leksand och Örebro för att nämna några.

Därför erbjuder spelbolaget nu 1 000 gånger pengarna till de som ändå tror att Strömberg lyckas.
- Alla som vill spela på det är välkomna, säger Henrik Lengstedt med ett leende.

Kommentarer (0)