Graffitilegend på plats under Stockholm Design Week

Konceptet ”Artist in Residence” på Nordic Light Hotel fortsätter med James Top, hyllad graffitikonstnär från New York. I ett samarbete med Graphiare kommer James under en vecka ha en installation i lobbyn på hotellet, The Crooked Leg samt i den nya kulturscenen Maskineriet. Han kommer bland annat spela in podcasts, ha ett seminarie om graffiti, skapa på plats och bjuda in till en boksignering.

"I am coming to Stockholm to be a part of this amazing once in a life time art experience called "Graphiare". As part of the team I will bring art, film, history & fashion of graffiti art culture from NYC to the hotel guest & the people of the city of Stockholm. It´s an honor." säger James om projektet.

Känd som ”The peoples artist” började James sin graffitikarriär som en av skaparna av The ODD PARTNERS. James tog sin plats på arenan genom att dominera på IND och BMT (tunnelbanorna i NYC) under mitten och senare delen av 70talet. Under de senare åren har han turnerat runt i Europa och USA och skapat graffitikonst i olika miljöer. Idag arbetar James som konstkonsult, mentor i skolor, församlingar och ungdomsorganisationer. Det senaste 17åren har han även producerat TV-showen ”Graffiti NYC”.

James är även känd för:
World wide President of The Odd Partners Inc.
Graffiti Crew INC.
Board Member: Museum of Public Art
Chairperson for The presevation of The NYC
Graffiti Writers Bench
Graffiti Committe Chairperson for The Hip-Hop
Hall of Fame
Director of The NYC Hall of Fame
CEO of James Top Productions
Artist/Educator/Advocate/Documentrium/Collector/
Producer/Curator of Graffiti Art

Under v.6 kommer flertalet event att äga rum på Nordic Light Hotel, The Crooked Leg samt i Maskineriet.

För mer information:
Daniel Hermansson
Food & Beverage Manager

Mob: +46 732 09 94 14
daniel.hermansson@nordichotels.se

Under åren har Nordic Light Hotelhotellet i centrala Stockholm utmärkt sig för sin ljusdesign och blivit en arena för en rad olika designevenemang. Det nordiska ljuset genomsyrar hotellrummen samt konferenslokalerna. Restaurangen The Crooked Leg har ett fokus på musik, mat och drinkar och arrangerar flertalet evenemang.