Syttende mai på Lykke & Löjromsbaren

Norrmännen vet hur deras nationaldag Syttende mai ska firas. Nu välkomnas alla att delta i festen på Lykke & Löjromsbaren på Nordic Light Hotel. Det blir en heldags firande med mat, musik och dryck. Från nordisk brunch till norsk after work.

På restaurang Lykke & Löjromsbaren börjar firandet av 17 maj med en stor nordisk brunch som serveras fram till två på dagen. Drycker finns på kylning och DJ Hanna Brandén från Name the Pet står för musiken. Därefter finns det möjlighet att delta i Skansens officiella firande av 17 maj som inleds med ett festtåg genom staden.

Från fyra på eftermiddagen och framåt drar en norsk AW igång. Då spelar den norske DJ:n Ravi Brunsvik från producentduon De fantastiske to i flera timmar framöver. Baren är fylld med nordiska destillat samt öl, vin och champagne.

– Vi vill naturligtvis hylla vårt grannland och stämma in i glädjeyran på deras nationaldag, säger David Bergling som är vd på Nordic Light Hotel. Med nordisk inriktning och den norske ägaren Petter Stordalen bakom oss är Syttende mai en given dag hos oss. Vi välkomnar alla som vill vara med och fira!

Under 17 maj serveras brunchen från 11:00 till 14:00 och kostar 325 kronor inklusive nordisk dessert. AW:n pågår från 16:00 och framåt.

För mer information kontakta:
David Bergling, vd för Nordic Light Hotel
Mail: david.bergling@nordiclighthotel.com