Vi skapar engagemang, effektivitet och snabba resultat genom att arbeta agilt

Som IT-konsulter märker vi att agila arbetssätt blir standard inom projektarbete i allt större utsträckning hos våra kunder, stora som små. Kunderna väljer därmed att gå allt mer ifrån de traditionella metoderna och satsar på att effektivisera inom organisationen genom att få delresultat kontinuerligt. Det här då det idag finns ett starkt behov av effektivisering, anpassning och nödvändighet av snabba resultat samt kortare och mindre projekt.

Flertalet av de projekt som vi genomför tillsammans med våra kunder sker agilt och den metod som främst används är scrum. Scrum är ett ramverk där samarbetet i teamet sker tvärfunktionellt och kan associeras med stafettliknande processer där arbetet färdigställs i funktionella faser med tydliga överlämningar och är därmed en metod att fördela arbetsuppgifter.

Det agila arbetet skapar inte bara en bra gemenskap i teamet genom delaktighet utan effektiviserar leveranser och resultat levereras löpande samt ger kunderna möjlighet att ändra krav vid varje leverans vilket gör att system kontinuerligt förbättras och effektiviseras.

Läs mer om hur vi jobbar agilt tillsammans med våra kunder på vår blogg.

• Datorer, datateknik, programvaror