Nordifa etablerar nytt säljkontor i Norrköping!

Nordifa etablerar nytt säljkontor i Norrköping!

Den 23 april 2018 slår Nordifa upp portarna till vårt nya säljkontor på Ståthögavägen 38 i Norrköping. Ett av skälen är att vi vill ge industrin ännu bättre rådgivning och service.

Ansvarig för Norrköpingskontoret blir David Ahlkvist, som framgångsrikt arbetade som försäljningsingenjör på Nordifa mellan 2000 och 2010. Han återvänder till Nordifa efter att ha arbetat med försäljning av ventilationsaggregat.

David blir ansvarig för Nordifas affärsområde FILTRERING OCH FÖRNÖDENHETER. Efter en kompletterande fortbildning i Halmstad (det har hänt mycket på textilområdet de senaste åren) kommer David att planera och leda bearbetningen av den nordiska process- och tillverkningsindustrin. Fokus kommer att ligga på Nordifas specialområden textila filtermedia, industriförnödenheter, maskinkomponenter, underhåll mm.

Givetvis kan du även diskutera Nordifas övriga produktsortiment med David.

Har du akuta behov, eller problem med filtermedias livslängd, prestanda, tryckfall etc kan det löna sig att ta en pratstund med David. Samtidigt kan du boka upp Nordifas serviceteam inför sommarens driftsstopp. Du når David på tel 035-174842, mobil 072-2121038 eller mail david.ahlkvist@nordifa.se.

Välkommen!

NORDIFA AB

Robert Bornefalk

Nordifa AB
PO Box 612
SE-301 16 Halmstad/Sweden
Phone +46 35 17 48 00
Direct No +46 35 17 48 40
Mobile: +46 70 6908050

Home: +46 340 670045

www.nordifa.se

Regions

Nordifa är den enda nordiska tillverkaren som har en komplett produktionsprocess; samtliga steg från fiber till funktion. Självklart arbetar vi med både naturliga och syntetiska fibermaterial samt med återvunna råmaterial.

Nordifas produkter hjälper kunder i processindustrin att rena sina utsläpp och rationalisera sina processer. Maskintillverkare, möbelindustri, inredare och formgivare utnyttjar Nordifa-materialens unika egenskaper för att utveckla nyskapande produkter. Vi tillverkar också sportgolv av olika slag – istäckning, tennis, bangolf osv.

Cirka 40 procent av Nordifas omsättning är export.

Robert Bornefalk

Press contact Försäljning

DETTA GÖR NORDIFA UNIKT !

Nordifa's industrial facility is located in Halmstad in the South of Sweden. Nordifa is the sole manufacturer of technical textiles in the Nordic region with a complete in-house production chain, from fibre to function.The rational production plant covers 15,000 m2 and meets the high-est environmental standards.
Nordifa operates in four busi-ness areas.

• Advanced textile machine components
• Filtration and industrial supplies