Gävleborgs läns landsting utser MODIS Restauranger till ny leverantör

MODIS Restauranger kommer från den 1 februari 2016 att ansvara för måltidsservicen till hela Gävleborgs läns landsting. Avtalet omfattar patient Kost till patient, Restauranger, Kiosker, Catering och Förrådshantering. Avtalet löper på 4 år och med möjlighet till förlängning i 4 år ytterligare. Avtalet är värt minst 200 Mkr under avtalsperioden och kommer att sysselsätta ca 50 MODIS anställda.

Vi är nöjda med resultatet av upphandlingen och ser fram emot samarbetet med MODIS Restauranger, säger Peter Hautzinger, Inköpschef.

Vi är mycket glada och stolta som vinner denna affär och vi ser mycket fram emot att leverera till Gävleborgs läns landsting, säger Thomas Dahlstedt, koncernchef för Nordiska Restaurangaktiebolaget där MODIS Restauranger ingår.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Gävleborgs läns landsting
Sofia Regefalk
Avtalscontroller
sofia.regelfalk@regiongavleborg.se

MODIS Restauranger
Thomas Dahlstedt
Thomas@nordrest.se

• Bollnäs

Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangmarknaden. Nordrest består av de starka varumärkena MODIS Företagsrestauranger, Burger & Lobster, Kvartersrestaurangerna Docklands, 39Wäst och The Bay, Mersmak i Örebro, Skolcater samt Söhnchen restauranger.

Totalt omsätter vi ca 500 Mkr per år och finns från Malmö i Söder till Sundsvall i Norr.