Här är nya lyxiga kvarterskrogen – utanför tullarna

Efter flera succéer, som 39 Wäst, har Magnus Bentzer nu öppnat en ny restaurang, den här gången utanför tullarna. The Bay ligger i nybyggda Alviks torn med utsikt över vattnet. Tanken är att erbjuda Brommaborna och alla andra som vill ta sig en tripp till Alvik, en bra kvarterskrog i lyxig miljö, som även serverar lunch.

– Det är jättespännande. Det finns många restauranger i Bromma, men den här typen av lite lyxigare kvarterskrog tror jag behövs, därför öppnar vi en, säger Magnus Bentzér.

Mötesplats

Han berättar att The Bay är en mötesplats dit man går för att umgås och äta i en hemtrevlig och avslappnad miljö. Här finns en meny för alla plånböcker.
– The Bay påminner om vårt koncept på 39 Wäst, men här kommer vi fokusera på grillade rätter och husmanskost. Allt är gjort på de bästa råvarorna, där vi följer säsongernas primörer, säger Magnus Bentzer.
Han fortsätter berätta att han har valt personalen med stor omsorg och understrycker vikten av bra personal för att kunna leverera en proffsig och familjär känsla.

Barnhörna

För att The Bay ska passa hela familjen kommer det att finnas en hörna för barnen där de kan ha kul medan föräldrar och äldre syskon äter.
– Barnen ska vilja hänga här. De ska säga ”Snälla mamma, vi går till the Bay”.

Men målet är även att de vuxna ska vilja besöka The Bay flera gånger i veckan..

Hemmakänsla

Han menar att atmosfären på The Bay därför är extra viktig. Gästerna bjuds på en mysig hemmakänsla, men samtidigt blir det mycket naturmaterial och rustikt stuk.
– Lite kul är att det kommer att finnas olika nivåer på borden. Det har vi gjort för att alla som besöker oss ska kunna blicka ut över vattnet, säger Magnus Bentzer.

• thebay.se

Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangmarknaden. Nordrest består av de starka varumärkena MODIS Företagsrestauranger, Burger & Lobster, Kvartersrestaurangerna Docklands, 39Wäst och The Bay, Mersmak i Örebro, Skolcater samt Söhnchen restauranger.

Totalt omsätter vi ca 500 Mkr per år och finns från Malmö i Söder till Sundsvall i Norr.