Nordrestkoncernen öppnar ny restaurang i Örebro

Den 11 januari öppnar vi restaurang E i Åbypark (EON-huset) där vi kommer att servera lunch och erbjuda catering. Restaurang E kommer att servera klassisk husmanskost och självklart med inslag av mat från hela världen samt självklart vegetariska alternativ.

Vi är mycket glada att Coor och Eon tecknat avtal med oss och vi ser fram emot att utveckla restaurangen vidare som har utsikt över Svartån, säger Per Karlsson, försäljningschef på Nordrest. Nordrest driver från januari tre lunchrestauranger i Örebro, Mersmak i Bettorp, Restaurang Ampere på Elektroskandia i Bista samt från 11 januari Restaurang E i Åbypark.

• Mat, dryck

Kategorier

Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangmarknaden. Nordrest består av de starka varumärkena MODIS Företagsrestauranger, Burger & Lobster, Kvartersrestaurangerna Docklands, 39Wäst och The Bay, Mersmak i Örebro, Skolcater samt Söhnchen restauranger.

Totalt omsätter vi ca 500 Mkr per år och finns från Malmö i Söder till Sundsvall i Norr.

Läs gärna mer om oss på www.nordrest.se och www.modisrestauranger.se eller på respektive restaurang.

Elin Johansson

Presskontakt Marknadsassistent Ansvarig för marknadsfrågor