Göteborg International Film Festival på NK Göteborg.

Göteborg International Film Festival på NK Göteborg.

För tredje året i rad gästspelar Göteborg International Film Festival på Nordiska Kompaniet under 12 - 31 januari.
Under perioden kan besökare inspireras av filmens värld i både skyltfönster och på scenen i varuhuset.

I skyltfönstren presenteras bl.a årets programutbud på ett nytt och innovativt sätt. Skyltfönstren på Östra Hamngatan avtäcks i samband med presskonferensen den 12 januari kl.13.00. På plats denna dag finns bl.a Åsa Bernlo ,VD Göteborg International Film Festival , Camilla Larsson ,presschef och Marit Kapla, konstnärlig ledare.

Lördagen den 16 januari flyttar Studio Draken in på NK scenen. Mellan 13 -14 och 15 - 16 får varuhuset besök av teamet bakom filmen Miss Kicki. På plats finns även Leif Mannerström som delger oss sina tankar om mat och film .

Mer information om ovanstånde händelse och fler gästspel under perioder kommer att finnas på nk.se