Apoteket öppnar avdelning på Nordiska Kompaniet i Stockholm

Tisdagen den 21 september klockan 12 inviger Apoteket en avdelning på Nordiska Kompaniet (NK) i Stockholm. Det är första gången Apoteket etablerar en integrerad ”shop-in-shop” inne på ett varuhus.

– Vi är mycket glada över att kunna erbjuda våra kunder ett Apotek på NK, säger Magnus Smedmark, varuhuschef på NK i Stockholm. Den nya avdelningen är ett efterlängtat tillskott och kommer att ligga på NK:s nedre plan.

På det nya apoteket kommer kunderna att hitta ett stort utbud av receptfria läkemedel och hälsoprodukter, inklusive Apotekets egen populära produktserie med varumärket Apoliva. Receptkunderna erbjuds service i tre så kallade receptkanaler – två för alla som vill ha snabb service och en tredje där den som vill kan få sitta ner och få mer råd och hjälp. Det nya apoteket kommer också att erbjuda Apotekets Hälsokoll – en ny tjänst som ska öka människors möjligheter att undvika framtida hjärt-kärlproblem.

– Vi ska behålla vår position som marknadsledare och fortsätta utöka vårt sortiment av noga utvalda kvalitetsprodukter. Apoteket kommer att lansera flera nya produktserier under hösten, som till exempel en ny produktlinje med receptfria läkemedel. Och som Sveriges ledande apoteksaktör känner vi en fortsatt stor efterfrågan från fastighetsägare som vill etablera nya apotek i affärslägen eller andra kommersiella lägen, säger Apotekets varumärkesdirektör Eva Fernvall.

Apoteket i varuhuset är beläget på NK:s nedre plan, intill NK:s disk för information och service. Inredningen är delvis anpassad till NK:s design, och NK:s kundkort, NK Nyckeln, kommer att gälla vid inköp av icke receptbelagda varor. Öppettiderna är desamma som för resten av varuhuset: vardagar 10-20, lördagar 10-18 och söndagar 12-17.

För ytterligare information kontakta:

Nina Hag, Presskontakt NK, 08-762 90 75
Lena Markling-Bäckström, apotekschef, 08-762 8989