Höstens nyheter på NK Stockholm.

Familjefokus på plan 4

I höst förstärker NK fokus på barn och familj när man samlar allt på ett och samma ställe. Plan 4 blir komplett destination för både barn och föräldrar.

- Vi är mycket glada över att ha fått tillfälle att skapa ett helt nytt våningsplan för att möta behoven hos barnen och familjerna. Det blir ett rejält komplement till NK:s totalerbjudande och ett lyft för hela NK, säger Sverker Källgården, vd för Nordiska Kompaniet.

NK Kids kommer att presentera höstens barnmode från både svenska och internationella varumärken, både välkänt och nytt. Storlekarna sträcker sig från baby upp till fjorton år och innehåller allt från funktionella ytterplagg till finplagg från bl a Boomerang, Burberry, Gant, Diesel, Hilfiger och Lundmyr of Sweden.

NK Lek & Baby har utökat sitt utbud och erbjuder förutom leksaker även barnvagnar, möbler och annan utrustning till barnen. Här finner man genomgående utvalda och exklusiva varumärken som Bugaboo och klassiska Babybjörn.

Polo Kids är en annan ny avdelning på barnplanet. Polo Kids kännetecknas av klassiska modeller med lekfulla detaljer, en amerikansk klassiker. På plan 4 finns dessutom nyrenoverade amnings- och skötrum, barnvagnsparkering och kafé.

Även NK Restauranger med bl a kafé, bar och Bobergs matsalar har utvecklat och förnyat sitt koncept. I anrik miljö men med ny fräsch design erbjuds kunderna många möjligheter att ta paus under shoppingturen.NK Kids öppnar redan i slutet av augusti och hela plan 4 kommer att vara komplett i slutet av september.

Nytt inredningskoncept till plan 3

Under våren 2010 lanserar NK ett helt nytt inredningserbjudande på plan 3. En försmak får vi redan i slutet av september då Downtown öppnar som ny avdelning. Utmärkande för Downtown är avskalad stil i vackra gedigna träslag, snygg design med inspiration från 1920 - 1960-talet. Alla produkter kommer att vara unika. Det du hittar på Downtown hittar du ingen annanstans i Sverige.

För mer information, vänligen kontakta:

Louise Pontell, presskontakt Stockholm, tfn 070-182 90 77

Louise Lövgren, PR-ansvarig NK, tfn 070-182 90 86