Newport expanderar sin yta på NK och ger utökad plats till Artwood.

Newport expanderar sin yta på NK och ger utökad plats till Artwood.

Newport utökar sin befintliga yta med 200 kvm för att ge en dedikerad plats till varumärket Artwood. Konceptet bygger på att i ännu större utsträckning bygga hela miljöer med möbler och inredning för inomhus- och utomhusbruk men enbart med Artwoods produkter. Newports totala avdelningsyta uppgår nu till 920 kvm.

Efter ett mångriktigt och framgångsrikt samarbete med Artwood har Newport beslutat att skapa en dedikerad yta till Artwoods produkter på avdelningen.

Artwood är ett skandinaviskt familjeägt företag som startades 1969. Kollektionen består av egendesignade möbler och detaljer men även handplockade produkter från utvalda designers. Varumärket står för kvalitet, design och komfort och har ett stort utbud av möbler och inredningsdetaljer.

Varumärket har blivit omåttligt populärt tack vare deras unika stil som tilltalar många och passar till varierande miljöer. Grundtanken bakom sortimentet är att produkterna ska kunna kombineras för att skapa olika inredningsstilar utifrån ett varumärke.

• Att kunna visa en större del av Artwoods sortiment på NK i en inspirerande miljö känns verkligen roligt. Artwood är ett spännande varumärke att jobba med, med en helt egen stil och design som urskiljer sig från mängden. Artwoods produkter passar Newport och uppskattas av våra kunder, säger Bo-Wilhelm Horndahl, VD och ägare av Newport.

För frågor och mer information vänligen kontakta:

Hanna Blom, Presskontakt Nordiska Kompaniet, 08 762 90 99, press@nk.se

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2014 uppgick till totalt 3,1 miljarder kronor och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka 8,7 miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra Göteborg 2,4 miljoner.