Nordiska Kompaniet lanserar Haute Kosmetik.

Nordiska Kompaniet lanserar Haute Kosmetik.

NK presenterar i vår sin mest exklusiva makeup-tjänst någonsin, Haute Kosmetik. Endast på NK Kosmetik har du möjlighet att få en exklusiv skönhetsupplevelse skapad just för dig av en makeup-artist certifierad för Haute Kosmetik. Från och med världspremiären den 30 april går det att boka olika Haute Kosmetik-kreationer som Haute Spets, Haute Fransar och Haute Juvel. I samband med lanseringen startar en tävling där du har chans att vinna en specialkomponerad Haute Kosmetik-kreation som sedan förevigas i en porträttfotografering.

Haute Kosmetik är den högsta formen av makeup-konst idag och kännetecknas av detaljerat konsthantverk och hög exklusivitet. För att säkerställa den konstnärliga höjden utförs tjänsten enbart av ett fåtal makeup-artister certifierade just för Haute Kosmetik. Kreationer som Haute Fransar bestående av svarta fjäderfransar och Haute Juvel där ditt ansikte smyckas i gnistrande stenar, är några av de makeuper som finns tillgängliga för beställning.

- Om man räknar från konsultation till färdigt resultat kan det ta upp till tio timmar att ta fram en Haute Kosmetik-makeup av den här kalibern. NK erbjuder nu en helt ny tjänst som inte finns någon annanstans i världen, säger Johan Andersson, huvudkreatör av Haute Kosmetik på NK.

På världspremiären i NK Stockholm och NK Göteborg den 30 april demonstreras hur en Haute Kosmetik växer fram. På plats finns det även möjlighet att delta i en tävling där du kan vinna en specialkomponerad Haute Kosmetik och få resultatet förevigat i en porträttfotografering. Tävlingen går ut på att man skissar fram och beskriver på en makeup-mall hur man skulle vilja få en Haute Kosmetik-kreation utformad. Läs mer om tävlingen på www.nk.se

Pris för en Haute Kosmetik-kreation lämnas vid förfrågan.

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2012 uppgick till totalt 2,9 miljarder kronor och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka 9,5 miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är 3 miljoner.