Nordiska Kompaniet presenterar Bjudomaten.

Idag lanserar NK Bjudomaten – höstens mest generösa automat. Under tre veckor ger varuhuset alla möjlighet att vinna annorlunda och överraskande upplevelser. Vad sägs om att få släppa ett stort fång ballonger utanför NK, äta en privat middag i NK:s Ljusgård eller få bjuda sina vänner på en exklusiv stund med Björn Ranelid som läser högt ur din favoritbok. Självklart är den svenska designeliten med och låter lyckliga vinnare bli ägare av utvalda plagg och accessoarer ifrån sina höstkollektioner.

Årets höstkampanj för Nordiska Kompaniet går under parollen NK Ger. Under hela hösten bjuder på NK på överraskande händelser och generösa erbjudanden.  Från och med den 27:e augusti blir Nordiska Kompaniet extra bjudfriska då höstens mest generösa automat Bjudomaten lanseras. På Bjudomaten.se kommer annorlunda överraskningar, lyxiga gåvor och oväntade arrangemang att tävlas ut under tre veckor.

– Vårt hus är fyllt av saker som gör människor glada, och delad glädje är som bekant dubbel glädje. Nu när hösten gör sitt intåg vill vi därför passa på att låta varuhuset vara lite extra generöst. Bjudomaten ska både överraska och låta våra kunder få uppleva NK:s mest generösa sida, säger Erica Wigge, pr-ansvarig på Nordiska Kompaniet.

Tillsammans med en mängd spännande personligheter och varumärken kommer Nordiska Kompaniet visa sig från sin mest givmilda sida och bjuda besökarna på en oförglömligt generös höst. Bäst upplever man den via bjudomaten.se men man kan också besöka varuhuset där man i Ljusgården kan få bli bjuden en skoputs, nagellacksprovning eller kanske en smakupplevelse.

NK:s Bjudomat lanseras den 27:e augusti och pågår i tre veckor. Besök Bjudomaten på www.bjudomaten.se eller i NK Stockholms Ljusgård.

För mer information vänligen kontakta:

Erica Wigge, PR-ansvarig Nordiska Kompaniet, 08-762 90 74, erica.wigge@nk.se

Lotta Brattin, IBEYOSTUDIO, 073-358 24 88, lotta@ibeyostudio.se

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2011 uppgick till totalt 2,8 MSEK och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka 9,5 miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är 3 miljoner.