Nordiska Kompaniets sagolika modevisning i Göteborg.

Nordiska Kompaniets sagolika modevisning i Göteborg.

Den 3 september är en afton då alla sinnen blir kittlade. Vi får se en specialskriven föreställning på Storans scen med höstens modenyheter och kreationerna från NK Couture. Unika plagg från Lars Wallin, Camilla Thulin, Ann-Sofie Back, Lovisa Burfitt, Whyred, Hope, Fifth Avenue Shoe Repair och Filippa K. För kvällens visning står Anders " Butta " Börjesson som kreativt ansvarig tillsammans med Jennie Bramer ,stylist. En förtrollad afton med sång, dans och specialskriven musik av MusicId.

I föreställningen ser vi följande solister och medverkande:Velvet , Eva-Lotta Olsson från GöteborgsOperan och Klara kvartetten . Vidare från GöteborgsOperan kan vi njuta av skönsång från dom fyra tenorerna Olof Söderberg , Henrik Andresson, Joakim Ottosson samt Nikolai Giliof. Även dom två barnsolisterna har ett förflutet från Operan och heter Maja W - Lennwall och Isak Cederberg. Dansarna kommer från Balettakademin i Göteborg.

- 100 år efter att NK:s grundare Josef Sachs uttalade sin vision om att NK ska vara en kulturell och kommersiell teater skapar vi nu ännu en gång en modevisning där vi blandar olika konstnärliga uttrycksätt. NK Stockholm har precis haft sin bejublade föreställning på Kungliga Operan och nu är det NK Göteborg som stiger upp på en anrik scen i staden, säger Monica Perman, kommunikationschef på Nordiska Kompaniet.

Visningen ges vid ett exklusivt tillfälle och är en del av Nordiska Kompaniets höstkampanj "Sagolika Skapelser".

Föreställningen anpassas sedan för varuhuset och flyttar in på NK lördagen den 5 september och kan ses kl.13,14 och 15 på scenen plan 1.

För mer information, vänligen kontakta:

Monica Perman Kommunikationschef NK Göteborg tfn 0706 - 51 86 37