Några av kvällens vinnare

Motorgalan gav guldregn över fordonsbranschen

Höstmörkret hade inget att sätta emot när Motorgalan brakade loss på Berns Salonger i Stockholm under torsdagen. För en kväll firades fordonsbranschens hjältar och i 13 kategorier korades vinnare som fick gå upp på scen och ta emot pris av kvällens konferencier, rallylegenden Tina Thörner.

Över 300 gäster hade kommit till galan för att njuta av festkvällen, med trerätters middag och underhållning av schlagerstjärnan LaGaylia Frazier. Bakom arrangemanget stod branschtidningen Motormagasinet.

Nordic Truckcenter i Markaryd vann pris som Årets Marknadsförare. Årets Fordonstekniker heter Jörgen Svensson och arbetar på Promeister Verkstad. Årets Servicerådgivare kammades hem av Caroline Jädersten på Turebergs Bilcenter i Upplands Väsby. Årets Ledare blev Johan Aftén, VD på Aftén Bil och Årets Verkstad blev Rejmes Bil i Halmstad. Årets Lackerare heter Jesper Persson och arbetar på Varbergs Bildepot.

– Motorgalan är till för att fira branschens hjältar, de som lägger ner själ och hjärta i att hålla det här landet rullande. Utan dem skulle samhällets blodomlopp stanna. Det förtjänar att uppmärksammas, säger Daniel Östlund, chefredaktör på Motormagasinet.

Årets Butik vanns av Hästbackas Bildelar i Avesta. Emma Bengtsson på HBA Fordonsteknik är Årets Reservdelsperson. Priset för Årets Innovation gick till Wheel Trolley Easy Lift från Flex1one. Ulrika Arver på Arver Lastbilar utsågs till Årets Hållbarhetsprofil. Priset för Årets Bilsäljare tilldelades Erik Widelund på Torvalla Bil, Värmdö. Årets Däckmontör blev Thomas Hagström på Euromaster Häggvik och vinnaren i kategorin Årets Skadeverkstad blev Bilkompani Kalmar.

Se alla vinnare och juryns motiveringar här

Sammanfattning:

Årets Marknadsförare – Nordic Truckcenter i Markaryd