Pack Point Nordic välkomnar Sveriges förpackningselit

Pack Point Nordic välkomnar Sveriges förpackningselit

På torsdag den 16 maj samlas Sveriges förpackningselit för konferens på Courtyard by Marriott i Stockholm. Konferensen speglar de hetaste trenderna inom förpackningar, digitalisering och nya material, allt med hållbarhet i fokus.

Missa inte inspirerande talare från företag som Löfbergs, Flextrus, Norrmejerier, Findus, Tetra Pak, BillerudKorsnäs, IKEA och många fler. Pack Point Nordic arrangeras för fjärde året i följd och har etablerat sig som den naturliga mötesplasten för Sveriges experter inom förpackningar. Konferensen lockar över 200 deltagare varje år och närmare ett 20-tal av de främsta leverantörerna på området som partners.

Årets inledningstalare är Gemma Spence, CEO för Omnicom Media Groups eCommerce. Hon kommer att delge oss vilka effekter e-handelsjätten Amazons intåg på nya marknader får för handeln. I Sverige väntar vi fortfarande på Amazon intåg. Vilken taktik ska man ha för att möta det "nya hotet", i handeln och som varumärkesägare? Missa inte denna spännande inledning på en heldag, med inte mindre än 17 talare på scen.