Norditek expanderar till Danmark

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2016 11:54 CET

Vindsikt VS1220 är flexibel vad gäller materialtyp och storlek, på bilden separerar vindsikten sten från bark.

Norditek har sålt 55 st vindsiktar i Sverige och tar nu steget över Öresund genom att etablera återförsäljarnät i Danmark.

Kubik Service ApS startades 2009 av Peter Kristensen och är idag återförsäljare för bl.a. Terex Ecotec. Kubik Service ApS har investerat i en Norditek VS1220 som demomaskin för den danska marknaden. Första provkörningen skedde i Grenå den 12 oktober 2016. Provkörningen fungerade mycket väl och Peter Kristensen beslutade sig för att investera i Norditeks vindsikt till sin demonstrationsflotta.

Vindsikt VS1220 är utvecklad av Norditek AB för att kunna separera lättare material från tyngre. Den används främst för att avskilja sten från städbark men även oförbränt material från slagg, papper och plast från krossat verksamhetsavfall m.m. Kan dockas till alla typer av siktar med stackläggare.

Norditek är det kompletta företaget för krossning, siktning och hantering. Vi tillhandahåller maskiner som återvinner, förädlar och omvandlar material till produkter som är attraktiva och säljbara på marknaden. Genom att använda våra tekniska lösningar i produktionsledet kan en dyr deponering omvandlas till ett kostnadseffektivt kretslopp. Vi blandar egen tillverkning och utveckling med importerade maskiner från USA, Sydafrika, Irland och Tyskland. www.norditek.se

Kommentarer (0)