Världspremiär för Norditeks vattenbad – NORDITEK VB1000

Det av Norditek nyutvecklade vattenbadet separerar material genom att låta material sjunka eller flyta i ett vattenbad. Ta exempelvis den tunga fraktionen ur verksamhetsavfall där det fortfarande finns brännbart material. Genom att rena denna fraktion ytterligare i ett vattenbad kan man få bättre avsättning och undvika kostsam deponi. En ren stenfraktion kan t ex användas som konstruktionsmaterial, och det som rensas bort blir en brännbar fraktion.

Vattenbadet är skapat som ett komplement till Norditeks vindsikt VS1220, men kan användas fristående på alla ställen där man vill rena sten från trä, plast eller annat brännbart material. VB1000 har en kompakt konstruktion och BM-fäste, vilket gör den mycket mobil och anpassningsbar.

Besök Norditek på Elmia Wood i monter 323 för en demonstration.