Ny Country Manager Sverige

Magnus Ridderstad kommer närmast från Tulikivi Oyj (producent inom täljsten) där han var Sales & Marketing Manager för Skandinavien. Före det var han Marknadsdirektör för Najadvarvet AB (exklusivt segelbåtsvarv). Han kommer att ha totalansvaret för att utveckla och stärka Nordpeis på den svenska marknaden. "Det känns som en fantastisk möjlighet att få arbete med Nordpeis. Deras produkter är välkända för sin höga kvalitet och moderna design. De har dessutom ett fantastiskt team av motiverade medarbetare som jag ser fram emot att få samarbeta med" säger Magnus Ridderstad.

Nordpeis är en av de ledande i Europa inom utveckling och produktion av murspisar och insatser. Sedan 1984 har vi producerat och sålt eldstäder och vårat utval utökas kontinuerligt. Vårt sortiment har stor bredd och variation, där många olika material används för att skapa den bästa designen och högsta kvalite på våra produkter.

Vi är stolta övar att sprida norsk eldstadskultur och design i stora delar av Europa. Vårt stora urval av murspisar, kaminer och insatser har länge varit en succé i Norge, i synnerhet hos dem med höga ekologiska krav på sin eldstad.

Stian Varre, VD

Craig Neville, Försäljningschef

För ytterligare information kontakta:

Magnus Ridderstad Country Manager

Tel: +46 (0)701 692355