Perfekt kulörmatchning med nya Nordsjö Colour Sensor

Perfekt kulörmatchning med nya Nordsjö Colour Sensor

Att säkerställa att kunden får en kulör som motsvarar förväntningarna är en utmaning för många yrkesmålare. Därför lanserar Nordsjö nu ett nytt smidigt kulörmätningsverktyg, Nordsjö Colour Sensor, som kommer göra kulörvalet båda enklare och säkrare. Tillsammans med Nordsjö Expert app och ett enkelt knapptryck skannar den lilla bärbara enheten Nordsjö Colour Sensor av kulören på allt från kuddar, kläder till favoritprylen och på några sekunder får man en perfekt kulörmatchning.

Forskningresultat visar att 55 % av kunderna upplever att kulören skiljer sig från deras förväntningar när den har målats upp på en vägg. Genom att använda kulörsensorn kan yrkesmålare säkerställa att kunderna får en perfekt kulörmatchning som motsvarar deras förväntningar och man kan även direkt i telefonen eller surfplattan visualisera hur kulören kommer se ut när den är uppmålad i rummet.

"Vi arbetar ständigt med att tillhandahålla digitalt ledande verktyg och tjänster för yrkesmålare och Nordsjö Colour Sensor är det senaste beviset på vårt arbete med att utveckla innovativa lösningar som möter yrkesmålarens utmaningar och prestandakrav." säger Heli Ekman, Brand Manager på Nordsjö.

Nordsjö Colour Sensor passar inte bara yrkesmålare, det är även ett utmärkt verktyg som arkitekter och övriga yrkesgrupper som arbetar med kulörer kommer ha stor nytta och glädje av.

”Nordsjö Colour Sensor är enkel att bära med sig, kräver ingen kalibrering och fungerar smidigt med Nordsjö Expert-appen. Med en noggrannhetsnivå på ≥ 90 % kommer verktyget att ge kunderna ett större förtroende för yrkesmålarens professionalism och borde finnas i alla yrkesmålares verktygslåda. Utöver mätning av kulör har yrkesmålaren via Nordsjö Expert-appen tillgång till Nordsjös produktkatalog, datablad och projekthanteringsverktyg", tillägger Heli.

Nordsjö Colour Sensor finns till försäljning hos Nordsjös återförsäljare samt online på shop.nordsjoprofessional.se.

AkzoNobel har en passion för färg. Vi är experter i det stolta hantverket att utveckla och tillverka färg och vi har satt standarden för färg och kulörer sedan 1792. Vår förstklassiga portfölj av varumärken - inklusive Nordsjö, International, Sikkens och Interpon - är betrodd av kunder runt om i världen. Vi har huvudkontor i Nederländerna och är verksamma i över 80 länder. Våra 35 000 talangfulla medarbetare brinner för att leverera de högpresterande produkter och tjänster våra kunder förväntar sig.

Presskontakt Communication Manager 0708-35 51 50

Nordsjö är ett varumärke inom AkzoNobel, en av världens största färgtillverkare. Nordsjö har sina rötter i Nordström & Sjögren AB, som startade sin verksamhet redan 1903. I dag är Nordsjö ett av de ledande och mest innovativa varumärkena i Norden. Vi har stort fokus på att utveckla och tillverka produkter som är hållbara för vår miljö och vår ambition är att ligga steget före samhällets lagar och krav. Vid vår anläggning i Sege utanför Malmö, som är Nordens största, utvecklas och tillverkas färg, lack, spackel och träskydd för konsument och yrkesmålare. Besök oss på www.nordsjo.se eller www.nordsjoprofessional.se

Sedan 1792 har vi levererat innovativa färger och ytbehandlingar som hjälper till att ge färg åt människors liv och skydda det som betyder mest. Vår varumärkesportfölj i världsklass – Nordsjö, International, Sikkens, Interpon med flera – väljs med förtroende av kunder världen över. Vi är verksamma i mer än 150 länder och använder vår expertis för att bevara och försköna det vi använder i vardagen. Detta är vad du kan förvänta dig av ett banbrytande färgföretag med lång erfarenhet, dedikerade att leverera hållbara lösningar för att bevara det bästa av det vi har idag – samtidigt som vi skapar en ännu bättre morgondag. Låt oss måla framtiden tillsammans. Besök oss på www.akzonobel.com.

Staffanstorpsvägen 50