Per-Johan Dahlgren, VD S:t Eriks skakar hand med Björn Jansson, VD Nordskiffer, efter att förvärvet är genomfört.

Nordskiffer förvärvas av S:t Eriks

Nordskiffer kommer att drivas som ett separat dotterbolag inom S:t Eriks-koncernen och de tidigare ägarna är kvar inom bolaget.

– Det känns fantastiskt bra att S:t Eriks kommer in som ägare! S:t Eriks är en stark industriell aktör inom stenprodukter och har ett gediget kunnande på marknaden. Vi kommer nu i ännu högre takt fortsätta att utveckla bolagets verksamhet och tillväxt med fortsatt fokus på hög kvalitet, leveranssäkerhet och kundservice, säger Björn Jansson VD för Nordskiffer AB.

S:t Eriks erbjuder produkter som marksten/plattor, rör/brunnar, stödmurar och takpannor av prefabricerad betong. Företagets kunder består av större och mindre entreprenadföretag i bygg- och anläggningsbranschen, kommuner, statliga verk samt återförsäljare. S:t Eriks är miljöcertifierade enligt ISO 14001:2004 och certifierade i kvalitetsarbete enligt ISO 9001:2008 och arbetar systematisk med social hållbarhet.

– Det känns mycket bra att förvärva Nordskiffer. Det är ett väl fungerande företag med mycket kompetens inom ett område med stor tillväxtpotential. S:t Eriks kommer vara stöttande i bolagets fortsatta tillväxt och kompletterar S:t Eriks redan breda position på marknaden som den ledande sten- och betongpartnern, säger Per-Johan Dahlgren VD för S:t Eriks AB.