Pressmeddelande -

Nordson presenterar sina tanklösa nyheter på Scanpack-mässan i Göteborg 20-23 oktober 2015

Nordson, leverantör av dispenseringsutrustning för smältlim och kallim, ställer ut på Scanpack den 20-23 oktober 2015 i monter B04:72.

Som världsledande tillverkare av dispenseringsutrustningar för applicering av limmer, tätningsmedel och beläggningsmaterial utvecklar Nordson hela tiden nya metoder för att göra appliceringarna lönsammare, tryggare och enklare.

Under Scanpack kommer Nordson bland annat att presentera sina tanklösa nyheter, ProBlue® Liberty™ och Freedom™ smältlimssystem.

Med automatisk påfyllning och tanklös teknik smälter dessa utrustningar bara det som behövs, när det behövs. Detta leder till minskad limförbrukning, färre driftsstopp och minskad energiförbrukning samt eliminerar koksbildning och munstycksstopp. Samtidigt reducerar det avsevärt hanteringen med manuell påfyllnad.

På mässan kommer det även finnas möjlighet att se Nordsons övriga produktsortiment med allt ifrån olika typer av produkter, serviceavtal m.m.

Välkommen till Nordsons monter på Scanpack, B04:72!

Vill du veta mer? Klicka här för att komma till hemsidan eller ring 040-680 17 00

• förpackningsindustrin
  • tanklös teknologi
  • smältlimsutrustning
  • limbesparing

Nordson Corporation (Nasdaq: NDSN) är en av världens ledande tillverkare av dispenseringsutrustning för applicering av limmer, tätningsmedel, beläggningar och andra material. Företaget tillverkar även utrustning som används i testning och kontroll av elektroniska komponenter samt teknikbaserade system för härdning och ytbehandlingsprocesser. Huvudkontoret ligger i Westlake, Ohio, och Nordson har direkt verksamhet och kontor i mer än 30 länder med cirka 6000 anställda runt om i världen.

Petra Milhamre

Presskontakt Marketing Assistant Nordic Region 040-680 17 17