Apoteksgruppen öppnar i Nordstan

Apoteksgruppen öppnar i Nordstan

I början av januari slår Apoteksgruppen upp portarna till ett nytt apotek i Nordstan.

– Vi är oerhört glada över att vi nu fått tillgång till en av de bästa adresserna i Göteborg. De flesta av våra apotek är relativt små och finns på mindre orter, sällan i stora centrum i de större städerna. Med apoteket i Nordstan får vi större möjlighet att visa upp oss för en bredare kundkrets, säger Eva-Britt Gustafsson, VD på Apoteksgruppen.

Unikt för kedjan är att de flesta apotek ägs och drivs av entreprenörer och de kan på så sätt lättare lokalanpassa sitt utbud och sina tjänster till kunden. Beslutet att öppna ett antal apotek i strategiskt viktiga lägen är en del i Apoteksgruppens arbete att stärka varumärket och tydliggöra för apotekskunderna vad apoteken kan erbjuda.

Apoteket kommer att ligga vid entrén närmast Centralstationen på Postgatan 49 i FO Peterson & Söners fastighet.

Ulrika Carlsson, VD för Nordstan, är mycket positiv till Apoteksgruppens etablering.

– Nordstan är ett köpcentrum i ständig förvandling, där vi hela tiden jobbar för att ge våra besökare det bästa urvalet av butiker och tjänster. Vi ser framemot Apoteksgruppens etablering, som blir ett bra tillskott till vårt nuvarande utbud, säger Ulrika Carlsson.

För mer information,  kontakta:

Ulrika Carlsson, Nordstan

Tel  0705-880444

ulrika.carlsson@nordstan.se

Maria Mårfält, Kommunikationschef, Apoteksgruppen

Tel 0702-334 808

maria.marfalt@apoteksgruppen.se,

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 37 miljoner besökare och en omsättning på 4 miljarder kronor inklusive moms per år.