Bodyshop öppnar butik med konceptet Pulse i Nordstan 30 maj.

Med en kombination av nytänkande design, exklusiva material och naturbilder, skapar Pulse-butikerna en boutiqueinspirerad, varm och välkomnande atmosfär, för att inspirera och väcka intresse att få lära sig mer om företagets historia, dess produkter och de fem grundvärderingarna.

– Pulse är en vibrerande mötesplats i det lokala området. Det är här som vårt nya skönhetsideal, Beauty with Heart, kommer att växa fram med hjälp av våra Community Fair Trade-producerade ingredienser, vår engagerade personal och våra värderingar, där våra kunder bjuds in att medverka och bidra, berättar Ann Massal, International Brand Director.

VÄRDERINGS - OCH KAM PANJVÄGG

Grundvärderingarna för The Body Shops är lika viktiga som själva produkten. Därför kommer varje Pulse-butik att ha en speciell del av lokalen avsedd för värderingarna samt en egen värderingsexpert som kan berätta mer om deras viktiga värderingsarbete globalt. Här finns en interaktiv vägg som informerar om alla globala kampanjer och samarbeten med Community Fair Trade-leverantörer som The Body Shop har. Detta skapar ett ökat engagemang hos både personal och kunder.

Nyttan i samhället

2012 lanserar The Body Shop sin första The Body Shop Foundationprodukt. Intäkterna kommer att gå till sociala och miljömässiga projekt på respektive marknad. Projekten väljs och röstas fram av kunderna som handlar i butiken, vilket gör Pulse till en verkligt engagerande mötesplats.

- Det ska bli fantastiskt spännande att få öppna vår butik i Nordstan i Göteborg som en av de första i Sverige med det nya konceptet. Pulse visar tydligt att vi är ett företag som vill beröra och engagera, både genom våra möten med kunden och genom våra produkter och värderingar, säger Catarina Olausson, Butikschef The Body Shop Nordstan.

PULSE – SNABB FAKTA:

✓ The Body Shop har fler än 2 700 butiker i 63 länder.

✓ Varje år tar The Body Shop emot över 275 miljoner besökare i butikerna.

✓ Det nya butikskonceptet Pulse kommer att synas både i befintliga och nya butiker.

✓ The Body Shop har avlagt ett offentligt löfte att minska koldioxidutsläppen med 50 % i sina butiker före år 2020.

✓ I en tredjedel av butikerna har The Body Shop automatisk avläsning för att kunna kontrollera och styra energiförbrukningen.

För mer information, kontakta Anna Tjäder PR-ansvarig,

tel 08-442 43 43 el 070-445 85 73 alternativt via mail

anna.tjader@thebodyshop.se

Nordstan är sveriges ledande affärscentrum med 37 miljoner besökare och en omsättning på 3,4 miljarder kronor inkl moms per år.