Europas ledande hälso- och wellness-återförsäljare, Holland & Barrett öppnar sin första butik  i Göteborg

Europas ledande hälso- och wellness-återförsäljare, Holland & Barrett öppnar sin första butik i Göteborg

Holland & Barrett är Europas största butikskedja inom hälsa och wellness på stark framfart internationellt. Det finns nu närmare 1400 butiker under varumärket globalt, varav mer än 300 ligger på marknader som Kuwait, Indien, Singapore och Kina. De erbjuder högkvalitativa hälsoprodukter och rådgivning till sina kunder.

Holland & Barrett har ett av de mest omfattande utbildningsprogrammen i branschen. All personal genomgår en obligatorisk utbildning som ger kompetens inom kost- och produktrådgivning samt grundläggande kunskap om sjukdomar, egenvård, nutrition och naturläkemedel. De har dessutom arbetat för en grönare värld långt innan det blev trendigt.

I vår öppnar de sin första göteborgsbutik i Nordstan på entréplan i Femman.

- Vi är väldigt glada över att öppna vår första butik i Göteborg city. Läget på Nordstan i Femman är perfekt för oss och en viktig del i vår expansionsplan för Sverige. Vi ser fram emot att fylla vår nya yta med produkter för både in och utsida, säger Daniel Tadic, VD på Holland & Barrett Sverige.

Det redan breda sortiment av kvalitetssäkrad hälsokost, kosttillskott och skönhetsprodukter utökas och förnyas regelbundet med nya spännande och innovativa produkter som kommer ut på marknaden.

“Vi välkomnar Holland & Barrett till Nordstan och gläds åt att våra besökare får möjlighet att ta del av  spännande produkter och rådgivning som hjälper till att förbättra människors hälsa, säger Ulrika Carlsson, VD Nordstan.

För mer information vänligen kontakta:

Ulrika Carlsson VD Nordstan

Mail: ulrika.carlsson@nordstan.se