Glenn Hysén pratar ny bok och realityserie 28/9

Glenn Hysén pratar ny bok och realityserie 28/9

På fredag den 28 september kommer Göteborgssonen tillika fotbollslegendaren Glenn Hysén, att signera sin nya bok och berätta om premiären av den kommande realityserien ”Hyséns” på Kanal 5.

Mitt på Nordstan 14.00-16.00, kommer han ”tjöta” med folk, och signera den nya boken där de frivilliga beloppen för böckerna oavkortat skänks till Stadsmissionen.

Med boken, ”Glenn-cyklopedin – en Guide till att ha d gott”, vill Glenn visa att livet inte handlar om att stressa runt och jaga status, utan helt enkelt om att ha det ”gött”.

- Jag har aldrig varit typen som spelar ett spel – annat än på fotbollsplanen då förstås. Jag är den jag är på gott och ont, och tar dagen som den kommer, säger Glenn Hysén.

Glenn gillar att titta på fotboll, ”tjöta” och ta en öl, ett liv som är ”gött” och härligt helt enkelt, det är också grunden i TV-serien.

-Gudarna ska veta att varken jag själv eller mitt liv är perfekt, men jag tror folk kan må gött av en rak och obekymrad motvikt till hetsen som finns idag och inte gå runt och se ut som man är bättre än vad man egentligen är, säger Glenn Hysén.

På samma obekymrade sätt kommer publiken få följa honom och hans stora familj i underbara Göteborg, när Kanal 5:s nya realityserie kickar igång den 8 oktober. Tillsammans med sonen Anton blir de värme, humor och en stor portion Göteborgsvitsar på resan i Hysén-land. I Nordstan kommer finnas TV-skärm med klipp och trailers från serien. Utöver det blir det självklart blåvita souvenirer signerade Glenn Hysén, tävlingar och kanske en överraskning.

För mer information vänligen kontakt:

Daniel Lagerqvist, Kommunikationschef, Discovery Networks Sweden AB

Email: daniel_lagerqvist@discovery.com