H&M i Femman får inredningskonceptet H&M Home

H&M utökar och adderar under våren 2017 heminredningskonceptet H&M Home i Femman. Detta blir den första butiken som erbjuder inredningskonceptet H&M Home i Göteborg. Dessutom kommer butiken erbjuda det senaste sortimentet för Dam, H&M Beauty, Herr och Barn, som redan i dag finns i Femman i Nordstan. Butiken på drygt 2000 kvm kommer att vara fördelat på två plan med ingång även från Nordstadstorget.

– Vi är både glada och stolta över att kunna leverera sådana här positiva nyheter för alla våra kunder, säger Ulrika Carlsson, vd på Nordstan.

Femman genomgår just nu en stor renovering för att skapa en urban och inspirerande destination i Göteborg, där besökare finner såväl shopping som tilltalande café- och restaurangkoncept. Redan nu har mode- och livsstilsvarumärken som Boomerang och Rituals öppnat nya butiker och under 2016-2017 pågår ombyggnationen av H&M som nyöppnar med tillskottet H&M Home. Det blir den första butiken med H&M Home-konceptet i Göteborg. Butiken kommer även fortsatt erbjuda de nuvarande avdelningarna Dam, H&M Beauty, Herr och Barn.

– Vi är glada att H&M väljer att utöka sin butik och addera heminredningskonceptet H&M Home till den befintliga butiken i Femman. Nyöppningen stärker Femman som en mötesplats för lustfylld shopping och passar perfekt i Femmans varumärkesutbud, säger Cathrine Söderström, affärsutvecklingschef för butik, Hufvudstaden i Göteborg.

För mer information, vänligen kontakta:

Ulrika Carlsson. VD Nordstan

E-mail: ulrika.carlsson@nordstan.se

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 35 miljoner besökare på 70 000 kvm handel och en omsättning på 4,4 miljarder kronor inklusive moms per år.